One down, four to go





I tisdags var jag på årets första julbord med en avdelning på jobbet. Eftersom jag arbetar i flera olika enheter blir det många tillställningar så här i juletider. Årets första gick av stapeln på Rosengrens Skafferi. Jag har bloggat om det innan och kan fortfarande hylla det. Rosengrens mat är ekologisk och julbordet vi mumsade på var helvegetariskt. Det är helt sjukt, jag har varit vegetarian i 17 år och har hittills aldrig ätit ett vegetariskt julbord. Trevlig omväxling att kunna äta allt. Och det var så himla gott! Det är skillnad att äta veggie på ställen som faktiskt vet vad dom gör. Som inser att vegetarisk mat också ska smaka bra. Nu ser man inte hur mycket mat det faktiskt var på bordet, då jag inte riktigt ville stå och fota maten inför chefen. Men på tallriken ser ni. Och det blir ju mer färg på ett veggiebord. I dessa tider när rapporterna om hur omiljövänligt kött är samt hur grisarna i vårt land behandlas dränker oss i social och gammelmedia känns det extra fräscht att skippa julskinkan. Och så mycket godare! Två tummar upp. Nästa vecka fortsätter jag med julfesterna. Känns nästan som ett jobb, att bocka av dem alla. God jul! 
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Wow, säger jag bara. Julbord är som du förstår inte riktigt min grej. De vegetariska alternativ som ibland (!) erbjuds är inte heller mycket att hänga i granen. Men detta ser helt fantastiskt ut. Det finns så mycket god vegetarisk mat och vet man bara hur man skall tillaga och presentera den så tror jag minsann att man kan få en och annan inbiten köttätare att också erkänna att vegetarisk mat kanske inte är så farligt trots allt ;)
Hoppas du får en fin fredag!
Kram

Svar: Det är ju toppen, Du har ju varit där så du vet ju hur mysigt det är där. Nästa år får vi gå dit tillsammans, under december är det detta julbord som får serva som brunch. Kram, ha en underbar helg!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-12-13 @ 09:56:52
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Karin

Åh vad smaskigt:) Här i Shanghai väntar vi till julafton
Trevlig veckostart på dig, kram!

Svar: Tack detsamma! Ta hand om guldklimpen! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2013-12-16 @ 02:21:57
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0