Julmarknad på landet

 
Ja, bara för att jag hade en massa kul inplanerat gick jag och fick feber och ont i örat, huvudet och halsen så här under Bergslagshelgen. Därmed missade jag mysmiddag med vännerna, en dejt med lillkickan och hennes mamma och mysfika med mormor. Typiskt! Igår tyckte jag riktigt synd om mig själv när jag låg ensam hemma hos mamma och pappa (de var på middag) och typ spelade Harpan på datorn för jag hade så tråkigt. MEN. Det finns ju verkligen de som har det sämre. Och innan febern kickade igång var jag på årets finaste julmarknad på min systers gård. Uppe på höskullen hade de pyntat fint med halm, granar, pompoms och fina ljusslingor. Det spelades julmusik och en massa stånd bjöd på julmat, julpynt och mycket annat. Jag passade på att köpa julkort målade av barnen i Manga Hill i Kenya som väntar på en brunn via WAIK (mer om det HÄR) och lite julkola (som jag mumsade upp i min ensamhet på kvällen tillsammans med skumtomtar och must). Mamma var en av knallarna på julmarknaden där hon för andra året i rad sålde sina jultomtar (från förra året HÄR). De sålde som smör i solsken, vilket såklart var jätteroligt. Det var precis vad jag behövde, en mysig marknad på landet.
 
Förresten, titta in här ikväll igen. Då inleder jag för tredje året i rad min adventskalender! I första luckan finns julkortshjälpmedel...
 

Kommentarer
Postat av: Helena

Ja fy så trist att du blev sjuk! Vi får se till att träffas under jul istället! Ser i alla fall ut som om du hade det trevligt tills du fick feber! Puss

Svar: Ja det var då fasen! Men vi ses veckan innan jul och såklart på jul också! :) puss, fina!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-12-01 @ 13:02:21
Postat av: Elin Bjurek

Åh vad mysigt!!

2013-12-01 @ 15:24:34
URL: http://elinbjureks.se/
Postat av: Elin Bjurek

Mysigt med bilderna alltså.. inte att du blev sjuk hehe

Svar: Jag förstod. :) Tack!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-12-01 @ 15:25:15
URL: http://elinbjureks.se/
Postat av: Angusa

stackars liten!!
Vilken mysig julmarknad, fina bockar! och tomtar
Harpan alltså.. det va inte igår! :)

Svar: Ja bockarna är jättefina! M&P har en för andra året i rad! :) Harpan är sjukt bra när man har surfat runt på alla kanaler, läst allt och det inte finns något på TV. Fast det blir tråkigt fort, alltså.... :)
Jenny Lina Carlsdotter

2013-12-01 @ 15:51:25
URL: http://angusfoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0