Rosengrens skafferi

 
I lördags mumsade jag brunch på Rosengrens skafferi. Tanken var att prova deras välkända vegetariska buffé som mitt sällskap mumsade på, men då vi kom precis innan de skulle ta bort den valde jag istället deras chevré chaud. Den var mycket, mycket god och en fröjd för ögat, även om jag är av den bestämda åsikten att en varm getostsallad ska innehålla rödbetor.  Rosengrens skafferi ligger i Länsmuséet precis vid Strömpis och slottet. Inspirerade av trädgård, kryddor och örter är restaurangen fylld av olivträd, apelsinträd, lagerträd och kardemummaväxter. De lagar all mat och bakar allt bröd & kaffebröd från grunden med lokala och ekologiska råvaror till allra största delen. De får allt sitt mjöl från Råberga kvarn, allt kött från Tjurskallen, ost från Bredsjö och Lillängen och alla bönor mm från Kung Markatta. Dessutom kan man köpa med sig av några av varorna samt lite inredningsprylar på plats. Rosengrens skafferi har Givernyvibbar och är en mycket behaglig lokal att vara i. Maten var mycket god och jag hade gärna provat några av deras rawfoodbollar eller andra lite nyttigare alternativ till dessert. Nästa gång. Två tummar upp för Rosengrens skafferi!
 
Rosengrens Skafferi, Engelbrektsgatan 3, Örebro. 019-109540 eller 0709-180969
 

Kommentarer
Postat av: Miss Marie

Måste jag prova nån gång!

Svar: Jag hade för mig att jag läst om det på din blogg någon gång... Men då måste jag ha blandat ihop det... :)
Jenny Lina Carlsdotter

2013-04-08 @ 07:45:19
URL: http://www.miss-maries.blogspot.com
Postat av: Angus

Va trevligt det såg ut!
Har aldrig varit där

Svar: Vi får skriva upp det på vår lista! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2013-04-08 @ 09:18:08
URL: http://angusfoto.blogg.se
Postat av: Ellinor

Deras rawfoodbollar kan jag varmt rekommendera! Nästa gång jag kommer upp till Örebro hoppas jag dock få möjlighet att prova deras omtalade buffé. Hänger du på^^?
Kram

Svar: Självklart Ellinor! Självklart!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-04-08 @ 15:03:48
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Hanna Karlsson

Vad gott det ser ut!

2013-04-08 @ 15:48:08
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0