Min nästa hemort

 
Jag har under morgonens helgfrukost roat mig åt att kolla in och planera vad jag ska göra i min nästa hemstad. Jag har bott nära Örebro under hela min uppväxt. Men aldrig riktigt upplevt det ordentligt (mer HÄR). Nu ska emellertid detta förändrats. Jag har plöjt lokalbilagorna och här kommer vad jag vill ägna mig åt den här hösten: Jag vill, innan det blir för mycket höst och vinter för min smak, besöka Naturens Hus. Promenera i naturreservatet, njuta av naturen och äta på Café Naturens Hus. När mörkret faller på vill jag dinera på Restaurang Ågatan 3, som bjuder på lokala råvaror och egen vinkällare. Frankofilen i mig vill naturligtvis även prova Brasserie Rendez-Vous, som serverar svensk-fransk cuisine. Jag vill ta med mig någon speciell och lyssna på jazz och blues  på Clarion Hotel. Jag vill besöka Örebro Konsthall och se alla de intressanta utställningarna hösten bjuder på. Jag vill prova den kända frukostbuffén på Java, helst med gott sällskap och en stor balja kaffe. Sedan vill jag göra saker jag redan vet att jag gillar. Promenera i Wadköping - Örebros egna Skansen, fika på Fröken Brogrens Veranda (som jag gjorde HÄR), äta på WONGS (som jag gjorde t.ex. HÄR) och East West sushi (som HÄR), gå på bio (både mainstreamfilmer på Filmstaden och lite smalare filmer på Roxy, som HÄR) och dansa loss på...vart det nu är bäst att dansa i Örebro nuförtiden. Lite så, tror jag bestämt. Har jag glömt något? Och ni utomsockenes, ni hänger väl med här?
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag har inte spenderat mycket tid i Örebro alls, vi åkte mest åt andra hållet, Eskilstuna och Västerås. MEn det lilla av Örebro som jag har sett gillar jag.
Det ska bli spännande att få läsa om din nya hemstad.

Svar: Ja, det ska bli spännande för mig med! ;) Nästa gång du är hemma får du komma förbi så bjuder jag på middag/fika/(alko-fri)vinkväll/promenadsällskap! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2012-09-23 @ 14:49:18
URL: http://withsofia.wordpress.com
Postat av: Caroline

Eftersom jag bara upplevt Örebro på lite "avstånd" (och för att jag gillar dog så mycket förstås) så ska det bli extra kul att hänga med, fick redan en massa bra tips på vad man kan göra/äta!
Kram C

Svar: Hihi, hoppas vi kan ses och gör något ihop! Stor kram
Jenny Lina Carlsdotter

2012-09-23 @ 17:54:40
URL: http://prinsessanspraliner.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Det är klart att jag hänger med! Både virtuellt och i egen hög person. Kommer definitivt komma upp och hälsa på dig så snart du slagit dig till ro!
KramV

Svar: Du är så välkommen så! :) Kram!
Jenny Lina Carlsdotter

2012-09-24 @ 07:52:59
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Anna

Men va många härliga saker du ska uppleva! Jag gillar allt utom Wongs och East west sushi. Gillar mest frukostbuffén på java, naturens hus, Wadköping och Fröken brogrens! (även om inte Ellen är välkommen där) Ska vi göra något tillsammans? :)

Svar: SJÄLVKLART ska vi det! Du ska även komma hem till mig på myskväll när jag väl är installerad. Sue Ellenar och pojkvänner som spekulerar roligt är också välkomna!! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2012-09-24 @ 14:28:54
URL: http://angusfoto.blogg.se
Postat av: Angus

Haha han spekulerar alldeles för sällan nu för tiden!!

Svar: Ja han gör ju det! Ska nog få honom och spekulera mer! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2012-09-25 @ 22:32:12
URL: http://angusfoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0