Ceremoni

image description

I går avslutade jag ett stort projekt på jobbet. Ett som har varit mycket utmanande och som har tagit mycket tankekraft och energi, även utanför kontorets väggar. Att jag äntligen var färdig firade jag med att bli bjuden på en sötsliskig kaffe av en vän efter arbetsdagens slut. När jag får klartecken på att allt är ok och att det går igenom ska jag banne mig fira rejält. Jag är lite så allmänt. Behöver "ceremonier" för att gå vidare i livet. Det kan vara att riva upp ett kort på exet i småbitar och trampa på dem, att ha en liten fest eller att tyst inne i huvudet ha en liten avslutningsceremoni. För både dåligt och bra. Mina olika faser i livet behöver ofta tydliga början och slut. Oftast. Och i går var ett slut en Starbuckskaffe från sleven.


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Jag tror att det är bra att markera ett avslut, vinst, bedrift eller vad det än nu må vara. Dels för att landa i det själv och inte bara rusa vidare. Jag är själv en mästare på det sistnämnda och har därför svårt att se- och glädjas åt framgångar, vilket inte är bra! Får lära av dig och införa små ceremonier!

Kram

2012-05-16 @ 16:51:06
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Mamma till William och Wilma

Fin bild :)

2012-05-17 @ 20:33:59
URL: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0