På mindre än tjugo minuter



Idag vaknade jag av att min frisör ringde. Jag har sedan jag anlände försökt få en klipptid (jag är en av dem som inser att jag måste klippa mig nu, nu, nu och alltid måste ha en tid akut, plus är bortskämd med att min frisör alltid fixar fram en tid, även om det är kl. 8.00 en söndag). Min stackars frisör är dock fullbokad ända fram till semestern. Hon lovade emellertid att höra av sig om hon fick en lucka. Vilket hon gjorde i morse. Om jag kunde infinna mig inom tjugo minuter på salongen kunde jag få bli klippt. Jag lyckades ta mig från sängen till salongen på mindre än tjugo. Aningens svettig från vansinnescyklandet, men ändå. Detta resulterade emellertid i att jag bara nyss fick i mig "frukost". Brunch, kanske snarare. Min lilla stadstrip gjorde att jag kunde tjippa förbi och köpa en nybakad smörcriossant. Nyklippt och lyxfrulle, bra start på en lillördag!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Ja du vet ju vad jag tycker ;)



Älskar sånt här. Det är bra med lite spontanitet. Speciellt om man hinner med cykeln och på vägen hem passerar ett bageri, så det blir lyxfrulle.



2012-06-13 @ 11:54:04
URL: http://charmigacharlie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0