En junionsdag

 
Jag började dagen med att möta upp min ömma moder för en lång promenad runt den lokala sjön.
 
 
Sedan plockade vi vackra blommor som vi la på en grav jag brukar gå till där en gammal vän vilar.
 
 
Efter det träffade vi ett gäng kor.
 
 
Väl hemma käkade vi salladslunch.
 
 
Jag gick hem till mormor med lite blommor hon kan njuta av under midsommar. Sedan tog jag med henne hem till föräldrarna.
 
 
Där lade nämligen hantverkarna de sista finliret på den nya verandan. Sekunden de var klara och åkte gick vi ut på den för att njuta.
 
 
Jag fick Ernst-feeling och gjorde en trädgårdsinstallation med den gamla verandatrappen, ett lamphölje till den gamla utelampan, en inne-Nerium jag bar ut och några krukor. Jag blev så nöjd med min  kreation att jag lade ut den på Facebook. 17 likes hittils. Jag ÄR Ernst.
 
 
På kvällningen var det dags att inviga verandan. Det gjorde vi med en liten matfest.
 
 
Kissen var lite skeptisk till det stora schabraket först (verandan blev nästan 30 kvm). Men sedan ville hon vara med. Jag matade - till pappa Carls förtret - henne vid bordet med charkfatets innehåll (vaddå? Jag äter ju ändå inte så man kan säga att hon fick min del. Ehm). Vi satt ute tills det var för kallt (sommarvärmen är inte riktigt här än) och sedan gjorde jag lite mer saker, men nu vill inte bloggen samarbeta och lägga upp fler bilder, så det tar vi en annan gång. Junitorsdag bjuder på fix och sedan ett kärt återseende. Tjipp så länge!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Vilken fin dag du verkar ha haft! Ja, alla dina dagar verkar vara riktigt fina dagar, vilket gör mig så glad! Det smittar av sig och alla dina fina bilder är en fröjd för en annan som fortfarande sitter inne på kontoret ;)

Önskar dig en riktigt fin midsommar!

Kram

PS! Lovar att höra av mig när jag kommer till Örebro, förhoppningsvis i slutet av augusti!

Svar: Tack Ellinor, dina inlägg gör samma sak för mig! Ha en underbart midsommar, du med! Kram!
Jenny Lina Carlsdotter

2012-06-21 @ 12:39:37
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0