Can't fight the hands of time

Jag är van vid att folk i allmänhet tror att jag är mycket yngre än vad jag är. Jag får visa leg för att köpa Trisslotter (vilket betyder att de tror att jag är tolv år yngre än vad jag är), för att inhandla eldvatten på Systemet och för att få tillträde till vuxenetablissemang. När jag arbetade som lärarvikarie frågade de andra lärarna mig vilken klass jag gick i och jag får oftare än inte frågan om jag ska åka på halv av busschaufförer. Men igår när jag borstade tänderna upptäckte jag dem. Fyra tydliga rynkor vid varje öga. Kråkfötter, tror jag bestämt att det kallas. Antingen har mitt anlete blivit schizofrent, eller så håller det där på att förändras. Och det är väl inte hela världen, kan jag tänka. Fast får jag ett grått hår nu så börjar jag grina...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har gråa hår.. flera stycken bakom öronen! De sitter där och gör sig beredda på att sprida sig. Jag har kråkfötter oxå! Men jag får fortfarande visa legg då jag ska köpa snus till K-J så det kan ju inte vara så farligt! Vi är ju snart 30 Jenny! en kråkfot börjar bli på sin plats... och nej, jag gillar inte kocos! :)

2012-06-05 @ 13:02:15
Postat av: Anna

glömde säga att det var från mig.. anna... angus :)

2012-06-05 @ 13:02:37
URL: http://nanniss.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0