Back at Uni / Hallelulja!

 
Jag må vara den sista på bollen med många saker, men jag anammar dem ordentligt när jag väl hittar dem! I går när jag hade uppdaterat programvaran i min ajfån (som för övrigt tog snudd på hela dagen med massa krångel) hittade jag itunes U. Hallelulja! Jag har saknat universitetstiden på många sätt. Jag pluggade i sex år och jag blev van att varje dag lära mig något nytt, att utvecklas, att analysera, att hänga med i den akademiska världen. Och jag saknar det ofta. Speciellt när jag pratar med vänner som håller på att doktorera. Även om jag nu vet att det där med att doktorera inte riktigt är min grej (till mitt eget förtret) så saknar jag det där lärandet. Och nu finns det bot! Gratis! Just nu går jag kurser på  till exempel Oxford, Cambridge, Stanford och Berkeley i "mina" ämnen: statsvetenskap, mänskliga rättigheter, internationella relationer och freds- och konfliktstudier. Dessutom slängde jag in en franskakurs från något som heter CRDP académie de Versailles. Igen, GRATIS! Jag är i himmelen! I flera hundra podcasts kan jag nu lära mig mer, utvecklas, analysera och hänga med i den akademiska världen. Eller bara lyssna och njuta. Hallelulja!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0