Stockholm med båt

 
Det var faktiskt kul att efter att jag bott i Paris se staden från båt (HÄR).  Likadant när jag tog turistbåten i Köpenhamn för några sommrar sedan, fast jag varit i staden hur många gånger som helst. Så när jag fick förslaget att göra samma sak i Stockholm hoppade jag på idén. Och det var billigt! Vi tog en "hop-on, hop-off"-båt som gjorde åtta stopp i Stockholm. Man fick hoppa av och på hur många gånger som helst och biljetten gällde i 24 timmar. Jättebra för turister. Och för oss. Det är ju mycket roligare att åka båt än tunnelbana, liksom. Och eftersom solen lyste (för en gång skull) så passade det perfekt. Om man vill finns det också hörlurar att bli guidad i. Det skippade jag, dock. Vi gick bara av en gång - på Djurgården - men gör man inga avhopp tog turen en timme. Perfekt.
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara Björk

Åh, för länge sen man var i stockholm. Guidar du om jag åker dit över dagen? :)

Svar: Absolut!
Jenny Lina Carlsdotter

2012-07-18 @ 17:38:58
URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0