Les livres



Årets julklappsböcker speglade verkligen mina hobbys. Monetboken är en tegelsten och helt fantastisk! Jag har älskat Monet ända sedan jag på dagis läste Linneaboken. Chokladboken får det att vattnas i munnen, såklart. Och nu ska jag då äntligen försöka mig på egna makroner. Syrran gav mig boken, och skickade med verktygen också. Här i Stockholm är det svårt att hitta makroner som inte är torra. Folk vet inte att man måste förvara dem kallt, och att det är en färskvara. Så nu kanske jag kan kirra det problemet genom att göra egna. Men det verkar ju så svårt! Jag vet att en del av mina läsare har bakat dem redan, tips inför mitt första bak? Böckerna jag fick i år speglar också något annat. När man är "vuxen" köper man de där böckerna man vill läsa själv. De där biografierna, skildringarna och romanerna. Och då får man andra sorts julklappsböcker. Sådana som man kanske inte skulle unna sig själv. Som en stor Monetbok, till exempel. Underbart.


Kommentarer
Postat av: Christine&Paris

Jag bor i Neuilly just nu, så skogen är precis bredvid huset :)



Hoppas du får en härlig helg. Du har ju massa bra läsning, hehe.

2012-01-07 @ 13:09:52
URL: http://christineiparis.blogg.se/
Postat av: Anna

perfa!

2012-01-07 @ 14:12:26
URL: http://nanniss.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Finfina böcker!

Den typen av "bordsböcker" är både tacksamt att ge bort och att få :)



Apropå böcker, hur gick det med din boklista?



Kram

2012-01-08 @ 13:21:23
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0