Nyårslöftet

Jag för exakt ett år sedan, löfteslös.
 
Jag gillar egentligen inte nyårslöften. Först och främst är ju jag klichéallergiker, men det känns också som om nyårslöften är till för att brytas (och således ofta handlar om samma sak år efter år). Igår kväll kom jag emellertid på ett mycket irriterande och dåligt beteende hos mig själv. Ett beteende som nu - eftersom det faktiskt är nyårsafton - passar sig mycket bra att eliminera eller förbättra med ett nyårslöfte. Jag slösar. Jättemycket. Jag kokar alltid alldeles för mycket kaffe som jag sedan får hälla ut. Dessutom häller jag upp för mycket i koppen så att det blir kallt innan jag hinner dricka upp. Då häller jag ut det för att ta nytt. Jag kokar alltid alldeles för mycket pasta, och om det inte gäller matlåda så slängs nästan alltid överflödet. Jag låter kranen rinna löjligt länge när jag ska kyla ner ett kokt ägg eller skölja ur en kastrull eller så. Jag använder alldeles för mycket toapapper och tandkräm. Jag tar alldeles för mycket tvättmedel när jag ska tvätta (där har jag dock blivit lite bättre, då jag börjat använda ett mått) och jag diskar nästan alltid under rinnande vatten. Därför avlägger jag härmed mitt nyårslöfte: att under 2013 kraftigt reducera detta slösaktiga och miljödåliga beteende. Någon måtta får det ju vara. Har ni några nyårslöften?
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Gott nytt år Jenny !
Stor kram och hopp om att ses snart!

Svar: Detsamma på alla tre punkterna! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2012-12-31 @ 14:12:11
URL: http://storstadstockholms.blogspot.com
Postat av: Angus

Nä jag har inget!!! :(
Snygg du va, förmodligen ännu snyggare detta nyår! Kram

Svar: Hahaha, tack! Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2012-12-31 @ 16:00:29
URL: http://angusfoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0