Får får inte får, får får lamm - del II











I söndags var det så dags för del två i min serie Får får inte får, får får lamm (del ett för drygt ett år sedan, HÄR). Syrran, vännen, vännens bäbis och jag satt bland de lite större lammen och gosade. Min syrra hade "klappat in" dem när de föddes så de var mycket tama och gossugna. Lite FÖR gossugna tyckte vi när det vid några tillfällen kom fem, sex lamm och omringade mig när jag hade en sovande bebis i famnen. Någon slags moderbeskyddarinstinkt kickade då in för undertecknad (även om det ser ut som om jag totalt saknar detta på första fotot). Jag satt vid en öppning så ljuset föll på mig. De andra skämtade om att jag såg ut som Jungfru Maria med Jesusbarnet i min famn, i stallet i Betlehem. Mycket lustigt, tyckte jag. Vi hade en mycket trevlig stund och jag levde för första gången på mycket länge i nuet. Det får bli på landet-besök lite oftare, tror jag bestämt. Om två veckor är det lammsläpp med festligheter på gården. DET hade man velat se. Landet är inte så dumt, ändå...


Kommentarer
Postat av: angelica

Åh, avis!

2012-04-24 @ 08:11:04
URL: http://angeliqe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0