Nuet


Det finns fina saker med småstaden. Det upptäckte jag lite mer idag på min promenad.

Det finns en massa postivt med småstaden också. Jag kunde inte se det när jag var yngre. Men vänner, familj och alla små underbara barn gör det härligt, till exempel. Och att jag kan gå överallt för att det är nära (förutom om jag vill in till riktiga "stan" då det krävs fordon). Det där mycket irriterande "alla känner alla" kan ju faktiskt vara fint också. Jag vill inte bo här resten av livet. Det vill jag verkligen inte. Men jag kan passa på att njuta lite mer av nuet, faktiskt. Apropå nuet så är det faktiskt höst nu. Jag har ju bara varit söderut sedan septembers intåg och har inte riktigt insett dess effekt. Som att löven börjar skifta färg och dansade runt benen när jag gick hem ikväll. Benen som för övrigt var lite kalla när de var bara. Vinden var lite svalare än vanligt och doftade höst. Cirkusen var i stan och musiken spred sig genom orten med vattnet i ån. Höst. Kanske inte så dåligt det heller. Nu lever vi i nuet, hörrni!


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Vi behöver konstrasterna för att lära oss att uppskatta livet!

Kram

2011-09-07 @ 07:09:13
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0