Ayubowan!

Vart jag än går möts jag av glädje, respekt och genuin omtanke. Jag älskar redan det här landet. Mer än vad jag redan gjorde innan jag ens satt min fot på lankesisk mark. Kanske stannar jag här.











Just nu befinner jag mig på ungefär tvåtusen meters höjd uppe i bergen i "staden ovan molnen", Nuwara Eliya. Eller "Nurelia" som de uttalar det. Det är en gammal brittisk stad från kolonialtiden. Vi bor i ett gammalt hotelli kolonialstil som heter St Andrews. Här skulle britterna ha ett andra Skottland, tyckte de. Det finns till och med en golfbana här. Udda. Speciellt när man går ett par hundra meter och helt plötsligt befinner sig bland barfota, beteltuggande lokalbor och gatuhundar. Kontraster. Jag älskart. I morgon blir det att slänga benen över sängkanten en kvart efter att klockan slagit fem. Vi ska nämligen trycka in oss i Jeepar för att sedan vandra en mil eller så i nationalparken. Gött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0