Äntligen!

Så nu har äntligen jag strålat samman Kristin och Oskar. Vi började redan igår med en drink i den ljumma kvällen. Idag körde vi lite sol och bad på stranden utanför vårt hotell. Ja, vi har alltså kommit till Negombo nu, där vi kommer att köra en hederlig sol och badsemetser. Jag har naturligtvis massor kvar att berätta om vår rundresa. Som när vi fick se hur man gör té, eller när vi blev omringade av elefanter, eller när jag kissade hemma hos en lankesisk familj eller när jag fick tuppjuck av malariamedicinen. Men det får vänta. Nu: Kristinrapportering. Först hängde vi lite på stranden, som sagt.







Sen tog vi en liten tuktuk till Negombo city för lite shopping.



I Negombo city kollade vi på saaris och andra inhemska kläder.





Sen köpte Kristin kryddor av en galen lankes.



När solen  började gå ner poserade vi lite på gatan innan vi tog en tuktuk tillbaka för att käka middag alla sju innan jag lämnade dem på en bar för att de skulle kunna ta en sista drink innan de förde kosan mot Dubai.


Kommentarer
Postat av: sandra

Det ser ju helt otroligt fint ut Jenny. Njut, njut, njut, här hemma härjar vargavintern. Mera snö och ruskigt kallt.

2011-02-22 @ 19:59:04
URL: http://www.storstadstockholms.blogspot.com
Postat av: Sara

Vad härligt! Här är det bara minusgrader, så det ser bra härligt ut på dina bilder!

2011-02-23 @ 09:53:35
URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0