Tre apor



Jag älskar att läsa. Jag köper böcker oftare än jag hinner läsa dem. Speciellt nu när jag jobbar mer. Men det är något speciellt med en ny bok. Jag får separationsångest när jag läst ut en bok. Därför försöker jag alltid dra ut på läsandet så länge som möjligt. Så även med denna bok. Det är extra svårt eftersom den är tunn.

Tre apor är Stephan Medel - Enks debutroman och har redan sålts till nio länder. Jens Lapidus har kallat den "som en Woody Allen-rulle fast med ett finare djup". Tre apor är en humoristisk och sorglig skildring av tre generationer judar i diasporan, en berättelse om judiskt, israeliskt och svenskt. Om att växa upp och om relationer mellan människor. Jag - som har studerat judaistik på universitetet och har ett snudd på konstigt intresse för allt judiskt - älskar såklart den där romanen. Mitt julklappstips!


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Tack för tipset! Skriver genast upp den på min att-läsa-lista.

Kram

2011-12-09 @ 07:03:57
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0