Dekadens

Lördagen arkiveras under D för dekadens. Jag sov länge, hade en lat, lång brunch med Anderas i köket, hängde lite... Slöt sen samman med tjejerna för en lat, långsam promenad i parken, gick och handlade lite gott på affären, gick hem och vilade lite.... Sen käkade vi en lång, mysig middag, gick på cocktail-party en stund, åkte in till Rue Oberkampf till en födelsedagsfest, åkte hem och åt en massa ost och lade inte huvudet på kudden förrän sex på söndagsmorgonen. Som sagt, D för dekandens.



The Scandinavian team i Parc Montsouris.





Sooooool!





Ja, våren är runt hörnet!



Det finns (självklart) trådlöst internet i parken (!)



Mys-middag på svenskhemmet



Cocktail-party på tredje våningen.



Vidare till Rue Oberkampf och världens finaste lägenhet. Det var, utan tvekan, den bästa kvällen jag har haft på så länge jag kan minnas. Alla gästerna var otroligt trevliga och intressanta att prata med, musiken var perfekt, drinkarna goda, lägenheten som sagt underbar. Det var perfekt. Dessutom fanns där tre balkonger med utsikt över Rue Oberkampf, Bastille, Pantheon och med Eiffeltornets svepande, snurrande ljus som smekte utsiken med jämna mellanrum. Underbart. Jag skulle kunna stäcka mig så långt att faktiskt påstå att kvällen var magisk. Det var ståendes på en av balkongerna med den underbara utsikten jag insåg att jag har fallit hårt för denna staden redan. I'm in love.



Födelsedagsbarnet i mitten. Det var tema rött, så alla hade någon form av röda detaljer på sig. Jag hade flörtat till mig en röd rosett från en Bailysflaska på cocktailen som jag hade fäst på klänningen.













Söndagen inleddes med lunch hemma hos familjen Parsi och en promenad till akvariet. Sen efter en genomgång av kontraktet med Madame i nya lägenheten bar det hem för att vila en stund, kolla på SATC med tjejerna och sen halvt medvetslös att trötthet somna i min säng i Citén för sista gången. I dag har det på morgonen snöat (!) lite, så vi inväntar vänderbyte innan jag och tjejerna hjälper mig flytta till Saint Germaine des-Prés.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0