Dag 17 - Mitt favoritminne

Jag vet inte varför, men det känns så oerhört intimt att utelämna detta i offentligheten. Jag har skrivit om min första kyss, mitt ex, mina drömmar och Gud vet vad under denna utmaning, men detta känns för mycket. I stället får ni små spridda halvroliga (?) minnen från min barndom. Håll till godo.

1987. Västkustresa med kusinerna. Min kusin Sanna är dödligt rädd för Obojpaketet. Som jag naturligtvis konstant ställer framför henne. Semesterunderhållningen är räddad.

1996. Fjällsemseter med samma kusiner. Jag blir kär i killen i lägenheten under oss. Och drömmer om det. Och ger högt uttryck för detta i sömnen. Så samtliga andra fjällresedeltagare hör. Och som vid ett svagt ögonblick på after skin berättar detta för killen. Tur att jag var 13 och inte 27...

Tidigt åttiotal. Så fort någon frågar vad jag ska bli när jag blir stor svarar jag "Läkare eller sjuksköterska så jag kan ta hand om mamma och pappa och annat elände".

Mitten på nittiotalet. Vi har maskeraddisko med skolan. Jag och Helena klär ut oss till "tuffingar".


Kommentarer
Postat av: Helena

Ha ha ha, tuffingar!! Vi ser ju ascoola ut! Vad Fian är utklädd till är för mig är gåta... sig själv? Hon kanske var verklighetens tuffing och inte höll på att klä ut sig och annat töntigt!

2010-12-21 @ 13:53:50
Postat av: Sandra

I know! Visst är det lite galet ?! Jag och Mia kämpade på i tre år i vår prestationsinrilktade klass. Och visst var det hos dina föräldrar vi hade champagnefrukost. Världen är minsann liten ;) kram

Postat av: Ferferi i Göteborg

Nej men haha vilket roligt inlägg. "mamma och pappa och annat elände". Men jag blir så nyfiken, vad tusan sa du i drömmen eg.?

2010-12-21 @ 17:37:42
URL: http://blogg.veckorevyn.com/ferferi/
Postat av: Sofia

Fian var inte utklädd alls. Jag hade varit sjuk och blev frisk samma dag som det begav sig. Mina snälla föräldrar gav mig tillstånd att besöka maskeraden en sväng för att säga hej. Men någon cool outfit hann jag inte fixa =( Men jag måste säga att jag ser stylish ut ändå =)

2010-12-23 @ 11:07:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0