Dag 11 - Mina syskon

Japp, dag ELVA var det ja (egentligen sexton, men jag jobbar på det). Mina syskon. I mitt fall i singular. Om man inte räknar mina "syskon": Hanna, Karin T, Kristina, Sara, Anders och Karin L. Som jag älskar innerligt och för alltid.

Min biologiska syster. Hon är smart. Fruktansvärt produktiv och håll-i-gångig. Hon läser på universitetet till HR-människa och får högsta betyg på varje tenta. Hon är inte äckelmagad utan skulle i stort sett kunna göra vad som helt åt vem som helst. Som är äckligt alltså. Hon jobbar hårt. Och pluggar. Och är klätterledare. Och tar hand om hushåll och hund när svåger är borta i veckorna för att plugga. Och tränar själv. Och mig. Hon är ärlig och rationell och rejäl. Hon står med båda fötterna på jorden. Vi är inte lika. Inte alls. Men med tiden har jag kommit att inse att det är en skatt i sig. Vi kompletterar varandra på ett alldeles utsökt sätt. Jag älskar henne innerligt och för alltid. Min syster. 
 


Kommentarer
Postat av: Mia

Tack för fina ord syrran! De värmer <3. Vill oxå tillägga att du inte är så tokig du heller =)

2010-12-16 @ 16:28:31
Postat av: Anonym

Hello! Hello! I miss you a lot! I tried to write a comment the other day but it got stuck... oh well! I love to see you having so much fun! Many kisses...

2010-12-16 @ 17:16:16
URL: http://caramelcaramelo.blogspot.com
Postat av: angelica

Så fint skrivet!

2010-12-17 @ 10:15:58
URL: http://angeliqe.blogg.se/
Postat av: S

Vad fint skrivet! Jag vill ha en syster som din :)

2010-12-25 @ 21:11:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0