Joyeuses Pâques

Så passar jag, innan mitt test, på att önska er en riktigt glad påsk med några bilder på ett påskigt/vårigt (och pollendrypande...grr) Paris jag har tagit under veckan.


Jardin du Luxembourg, eller Le Luco som den kallas, en tidig morgon efter lite nattregn


De här vackra blommorna hann slå ut på de dagarna jag var sjuk. Det går så fort!


Le Luco blir grönare och grönare för varje dag.


Vissa av träden är redan gröna!


Något annat som slog ut när jag var sjuk var påskliljorna, ett helt hav av dem!


Jag älskar daffies!


Jag kan inte låta bli och fota dessa syner i parken, de andra motionärerna brukar ge mig konstiga bickar när jag i full träningsmundering hoppar ur joggingspåret och drar fram mobilen och börjar klippa av bild efter bild. Men det bryr jag mig inte om. Om jag blir arbetslös i sommar kan jag sitta i mitt elände och titta på dessa vackra bilder och bli glad ända in i själen. Så det så.


Ett vackert träd på vägen mot universitetet.


De har öppnat en liten söt påskmarknad i Saint Germain des-Près, med franska läckerheter.


Som honung.


Och bröd.


Och lyxiga tvålar.


Detta är utsikten från klassrumsfönstret på Sorbonne.


Utsikt igen.

Långfredag och buisness as usual. Test på G, och jag är nervös. Vi har avancerat snabbt de senaste veckorna, och jag känner mig ytterst förvirrad. Passé composé i negation med pronomen till exempel, det är svårt. Oh, well, kan i alla fall glädja mig själv med att jag fick 18/20 på fonetiktestet, och de mesta var slarvfel. Nu kickar vi igång den här fredagen och brassar på det sista innan tredagarshelgen! Joyeuses Pâques mes amis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0