Restaurang Ågatan 3

 
När jag flyttade till Öret för snart exakt två år sedan gjorde jag en liten lista (HÄR) på saker jag ville göra och uppleva i min nya stad. Jag har ännu inte lyckats njuta av jazz och blues på Clarion, men förutom detta har jag prickat av samtliga saker på listan. Senast var det Ågatan 3. Syster och svåger bjöd hela familjen på en avsmakningsmeny med vinpaket som tack för bröllopsfixet i somras och det var banne mig hög klass på detta! Varken hemsidan eller priserna ger intrycket för vad man får. Det är bättre än vad man tror. Detta är banne mig fine dining. Dessutom är allt man serverar närproducerat och man tar vara på alla delar av djur och grönsak. Man har egen vinkällare och högklassig service. Ett plus för att de också är väldigt bra på alkoholfria dryckespaket. Det är viktigt att även de som inte dricker vin får njuta av god dryck. Vi åt åtta rätter tills slut, med lika många viner. En extra upplevelse var finalen: en glassbomb med vit choklad som man tillagade färdigt i tallriken framför en med flytande kväve som smälte samman allt samman (sista bilden). Allt var helt ljuvligt och jag ska boka in mig igen där med ett härligt sällskap snart, tror jag bestämt. Dagen tips: Ågatan 3!
 
Restaurang Ågatan 3, Ågatan 3, Örebro, 019 - 10 40 19
 

Kommentarer
Postat av: Annika

Åh vad det är härligt när man kommer till ett sådant ställe. OCH när det blir så oväntat BRA!
Blir själv sugen på att pröva det. BRA att du har en lista som du kan "beta av" i Öret.

Svar: Ja, det är ganska kul faktiskt. Men nu måste jag skriva en ny! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2014-09-24 @ 13:29:18
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
Postat av: Sandra

Jag har hört att det är Örebros bästa! Kul att det blev bra. Vill testa någon gång!
Kram

Svar: Låt oss testa tillsammans någon gång! :) Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2014-09-24 @ 17:30:32
URL: http://storstadsstockholms.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0