Ännu en helgrapport

 
Jaha, och så har ännu en helg gått mig förbi utan att jag har berättat om föregående. Men här kommer en rapport! På fredagen gjorde jag lite mysigt, för då skulle fina Angelica komma över på en liten AW. Vi har haft världssvårt att få ihop det och har inte setts sedan hennes bröllop, så det var på tiden. Vi uppdaterade varandra så munnarna glödde och när hon lämnade mig hade jag ett varmt hjärta och en varm själ...
 
 
...och ett citronträd! Så himla generöst. Två små citroner sitter redan på det och jag hoppas verkligen att jag inte mördar det. Jag har redan lyckats göra den cyklamen jag fick förra helgen mycket, mycket sjuk... Är inte så bra på det här med växter...
 
 
På lördagen mötte jag upp den här donnan på centralen, då hennes första besök i Öret äntligen var här!
 
 
Vi käkade lite italienskt till lunch...
 
 
Skojade och skrattade under en promenad i höstrusket...
 
 
Sedan gick vi hem och lördagsmyste med vin och (en gigantisk!) choklad jag fått från Sandras Londonresa. 
 
 
När kvällen kom mumsade vi på sushi på East West Sushi som är en av mina favoriter i Öret. Speciellt nu som de precis blivit KRAV-certifierade. Sandra provade sig på hästsushi, vilket jag av förklarliga skäl hoppade över. Betyget? Nja, tydligen. 
 
 
Efter sushin hamnade vi på Oktoberfest och vidare ut i höstnatten, något jag inte gjort sedan Sundsvall brann, ungefär. 
 
 
På söndagen var det därför lite tröttmössa på, så vi unnade oss en lång helgfrukost...
 
 
...samt en långpromenad i naturen, vilket ju uppenbarligen hade stora positiva effekter på undertecknad. Ja, och sedan var förra helgen över och jag gick in i work overload... Och sedan var det helg igen, men det får vi ta en annan gång. Tjipp!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh Örebro, gamla fina Örebro...

Härlig helg! Tveksam till hästsushi... what? Och citronträd, love it! :)

2014-10-28 @ 16:14:00
Postat av: Miss Marie

Sorry, det där var jag som kommenterade! :)

Svar: Inga problem! ;) Tack för kommentar. Åh nej, hästsushi... Nja...
Jenny Lina Carlsdotter

2014-10-28 @ 16:14:21
URL: http://www.miss-maries.blogspot.com
Postat av: Sandra

Vilken otroligt skön helg!
Gillar alltsammans minus hästsushin.
Fina Örebro! Det blir till jul då familjen åker till oss under hösten i stället.
Varm kram ❤️

Svar: Ja hästsushi alltså. Men det kommer nig locka många som ändå vill prova.... Jul. Hoppas vi ses då! ❤️
Jenny Lina Carlsdotter

2014-10-28 @ 20:08:08
URL: http://storstadsstockholms.blogspot.com
Postat av: Angus

Just lovely!

2014-10-28 @ 21:43:33
URL: http://angusfoto.blogg.se
Postat av: Ellinor

Så fint att du ändå tar dig tid att dela med dig av dina förehavanden. Ännu en mycket fin helg synes det. Får komma upp och hälsa på "snart" igen...till våren kanske ;)
Kram

2014-10-29 @ 06:29:36
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Så fint att du ändå tar dig tid att dela med dig av dina förehavanden. Ännu en mycket fin helg synes det. Får komma upp och hälsa på "snart" igen...till våren kanske ;)
Kram

Svar: Mm låter toppen! Många kramar!
Jenny Lina Carlsdotter

2014-10-29 @ 06:29:36
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Sofia - Strawberry Dreams

Oj vilken härlig helg det där verkar ha varit då! Härligt härligt!

2014-10-29 @ 19:48:30
URL: http://www.lovelylife.se/strawberrydreams
Postat av: Emelie

Åh vad fint du bor! Och va fina de andra bilderna var :)

Svar: Tack, vad snällt!
Jenny Lina Carlsdotter

2014-10-30 @ 10:06:45
URL: http://nattstad.se/emelieanderssons

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0