Gotland Boulder Session

 
Anledningen till att jag var på Gotland var för att delta i Gotland Boulder Session. Det var första gången jag bouldrade (klättring på låg höjd utan rep) utomhus. Annars bouldrar jag på Örebro Klättergym. Vi var 13 klättrare från Örebro och slog rekord i antal klättrare från en och samma ort. Det var en svår men inspirerande, läskig med adrenalinfylld, kall men spännande långhelg. Jag är helt klart biten och har fått blodad tand. Nu vill jag klättra mer ute. Bouldring är verkligen min grej, då det inte är så högt och svåra problem min envishet får kämpa med. Tummen upp. Sista bilden är lånad från lokalpressen som gjorde ett reportage HÄR med ett bildspel längst upp (även Gotlands andra tidning skrev om tillställningen i tryckt form, mycket roligt). 
 
 

Kommentarer
Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

åh, häftigt

2014-05-10 @ 11:15:08
URL: http://efji.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0