Två tips


Helgen har varit bra, men också turbulent och omskakande för undertecknad. Jag är lite suddig och skör idag. Så därför börjar jag veckan med att ladda rejält. Jag ska på behandling i eftermiddag och ser fram emot det. Dessutom finlunch med kollegorna idag. Men ladda måste vi. Så här kommer två tips att kicka igång veckan med, ett ätbart och ett själsligt. Det ätbara är desserten ovan, signerat min ömma moder: blanda mascarpone med hallonsorbet. Frys i portionsformar. Toppa med hemgjord hallonsås vid servering, och garnera med hallon och citronmeliss. Klart! Världens lättaste, snabbaste och godaste dessert! Det andra tipset fick jag av en kär vän igår kväll. Så enkelt och självklart med ändå inte något jag inte insett ordenligt, i bröstet: ibland, när det är jobbigt, känn känslorna med tänk inte tankarna som kommer med känslorna och agera inte på dem. Det kan man behöva påminna sig om ibland. Tyckte det var värt att dela med mig av. Nu fjuttar vi eld i baken på den här veckan. Nya tag!
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Stor kram fina du <3

Svar: ❤️
Jenny Lina Carlsdotter

2014-03-03 @ 10:12:23
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Sandra

Varm kram till dig Jenny

Svar: Tack! Kram tillbaka!
Jenny Lina Carlsdotter

2014-03-04 @ 18:24:16
URL: http://storstadsstockholms.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0