En dag i juni









En dag i juni. En dag då jag fortfarande är hög på John Mayer som jag såg i Globen i torsdags. Vill flytta till Montana och gå på fälten och vandra i bergen med hans stämma i öronen. Hem till Bergslagen. Lillgrannen som nyss var typ sex år tar studenten och det får mig att känna mig gammal och ung på samma gång. Jag menar, visst ser vi ut att vara klassisar, nästan? Ändå var det över tio år sedan det var jag. Sedan, promenad längs strandpromenaden och glass i solen. Middag på uteservering med rosé. Och en cykeltur hem i en så ljus kväll att man smäller av. Klockan halv elva ett telefonsamtal med fina vännen i hammocken på verandan och det är fortfarande ljust ute. En dag i Sverige i juni. Så vackert, så fint. 



Kommentarer
Postat av: Lotta

En dag i juni som du berättar om -- alldeles underbart ju!

Vill vara där, på strandpromenaden, fira svensk student, middag ute med rosé, en cykelture och ljusa sommarnätter. Och gärna vara i Montana också <3

Tack för den här dosen energi, drömmar och härliga känslor!

KRAM

Svar: Juni i Sverige, något av det bästa som finns! Tack för dina fina ord! Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2014-06-15 @ 01:25:58
URL: http://www.charmigacharlie.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Man kan inte annat än älska livet just nu, i synnerhet inte dessa vackra och underbara sommarkvällar.
När vi tidigt i morse rörde oss hemåt från årets bröllopsfest kunde vi inte avgöra om den ljusa sommarhimlen var solen som ännu inte gått ner eller om den var på väg upp. Tänker att det var det magiska ögonblicket just där emellan.
Somnade gott i gryningen och vaknade upp till ännu en strålande vacker dag. What's not to love about that!?
Kram <3

Svar: Men Gud jag håller med! Detta har varit den bästa helgen på länge. Familj, vänner, sommaren framför oss, grönt och ljust. Så underbart. Den här sommaren ska jag ta vara på! Stor kram till dig! ❤️
Jenny Lina Carlsdotter

2014-06-15 @ 18:24:32
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: angeliqe.blogg.se

Haha, jag tänkte... har hon två systrar? Jag måste missat något. ;) Älskar dina sommarinlägg, mera mera! <3

Svar: Hihi, nej, bara granne. Och tack för orden. Får mer inspo av sommaren... KRAM
Jenny Lina Carlsdotter

2014-06-16 @ 08:28:21
URL: http://angeliqe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0