Skaldjursbonanza, vänner och champagne










 
Och så kom det och gick, nyåret. Det firades med skaldjursbonanza och champagne med vänner. Forellrom, sniglar, räkor, hummer, olika musslor och bläckfisk mumsades ner i pasta, sallad eller utan tillbehör. Så sjukt mumsigt. Tolvslaget firades bland hundratals andra på Västerbron och jag somnade belåten i vännernas gästsäng. Ett fint nyår som både representerade vad jag gillade med föregående år och vad jag vill ha mer av under det just påbörjade. Tyvärr inleddes 2014 också med en förkylning, vilket för undertecknad betyder soffläge för tillfället. Vi får hoppas att det ger sig snart. Hur firade ni? 
 

Kommentarer
Postat av: Christine&Paris

Åh vad gott allt det där såg ut! Och vilket fint halsband du hade dessutom :) Hoppas förkylningen ger med sig så du får njuta lite av helgen.

Svar: Tack så mycket! Ja, det var verkligen supersmaskigt! Jag är fortfarande förkyld, men jag kämpar på ändå! :) Hoppas du har en bra helg!
Jenny Lina Carlsdotter

2014-01-02 @ 22:15:21
URL: http://christineiparis.blogg.se
Postat av: johanna - tillvaron.se

Lovely. Typ samma här, fast hemma hos oss med vänner och knytis-trerätters som blev lyckat till tusen. Precis som jag vill att 2014 ska fortsätta alltså.

Svar: Det lär ju tipptopp det med ju!
Jenny Lina Carlsdotter

2014-01-02 @ 22:22:07
URL: http://tillvaron.se/johanna
Postat av: Ellinor

God fortsättningen vännen!
Vi har bara gott att se fram emot under det nya året - det kommer att bli fantastiskt!
Kram

Svar: God trettonafton! Det kommer det indeed! :) Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2014-01-03 @ 08:36:55
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Angus

Söt du va! Älskar huvudbonaden a lot!
En räksviss förstår du min fina vän är väldigt enkel och god! innehåller typ räkor, sambal, koriander, vitlök, salladslök… hmm.. lime! Tror det är allt. Sen har man vitlöskbröd till.

Svar: Tack så mycket! Jag gillarn också! Åh, det lät gott med räksviss! Bra grej!
Jenny Lina Carlsdotter

2014-01-04 @ 12:20:11
URL: http://angusfoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0