En helg i januari


Helgen inleddes ju med familjen. Efter familjetid på lördagsförmiddagen åkte jag ut till min syster på landet. Det var en ljuvlig vinterdag.
 

Min syster och hennes kille renoverar hemma. Jag hjälpte till att riva golv. Jag som vanligvis inte är så händig var ganska imponerad av mina kofot-skills. När vi rivit upp lister, två plastmattor och ett lager trä som jag glömt namnet på nådde vi äntligen trägolvet. Där hittade vi tidningar från 1961.
 

Sedan började det mörkna och jag åkte till mamma och pappa för att umgås lite innan jag tog tåget med Anna till Angelica och hade det så HÄR mysigt.
 

Söndagsfrukosten intogs med tända ljus och en lyxig smoothie med grädde i. För att det var helg.
 

Söndagen ägnades åt sådant jag inte hunnit på länge, jag städade hela läggan NOGA, tvättade tre maskiner tvätt, tog ut återvinningen, lagade matlådor och fixade hemma. Jag blev så där härligt nöjd när jag var klar. Och trött.
 

När jag skulle gå och handla fick jag syn på de fina istapparna på mitt hus balkonger. Vackert, inte sant?
 

Jag åt kombinerad lunch och middag vid trehugget. Tre favoriter: sötpotatis, halloumi och broccoli. Kvällen tillbringades i soffan. Jag var mör i kroppen från lördagens rivning som var ett ordenligt träningspass, samt söndagens arbete. Jag började kolla på serien Banshee och käkade popcorn, och sedan blev det Game of Thrones-läsning i sängen innan jag somnade mellan de nya julklappslakanen (tack mamma och pappa). Och det var min helg det! Hur var er?
 

Kommentarer
Postat av: Jessica Högberg

Vilken mysig helg!! Jag har jobbat, men det är inte så tokigt det heller=)

2014-01-20 @ 09:15:15
URL: http://lchftrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0