Throwback Thrursday: Brighton


Miss Marie har flyttat från München till England, och delar med sig av bilder från engelska stränder och trevliga testunder. Jag har inte varit där uppe i norra delarna av England, men väl Brighton! Och den resan har jag tänkt mycket på när jag sett Maries bilder. Jag var där 2007 och hälsade på en kompis som under universitetstiden tog en termin där, på Sussex university. Jag hängde på stranden, checkade in det helt bisarra och extravaganta slottet, shoppade, klubbade och drack cream tea. Bilderna är från sent i november, om jag inte minns fel. Det tror man inte! Jag åker gärna tillbaka dit någon sommar, även om jag tror att det mer är en stad för folk i åldern jag var när jag beökte Brighton. Unga klubb-kids. Men ändå. En annan cool sak med Brighton: det finna massa vegomat. Det ger ju två tummar upp! Och det var denna torsdags tillbakablick.
 

Kommentarer
Postat av: Klara

Åhh jag hade också velat åka till Brighton !!

2014-02-09 @ 14:54:43
URL: http://mindthesnap.blogg.se/
Postat av: Caroline

Gillar Brighton jättemycket, min svägerska bor där med sin familj och i somras när vi var där så var det någon form av festival (kommer ej ihåg vilken) och det var mysiga matstånd längs med hela strandpromenaden, framförallt serverade dom olika varianter av ostron som jag älskar.

Svar: Vad härligt! Är ni där ofta då? Jag skulle verkligen vilja åka tillbaka dit någon dag..
Jenny Lina Carlsdotter

2014-02-10 @ 18:48:32
Postat av: Caroline

Nja, två-tre ggr/år kanske, men nu ska dom antagligen flytta och det ska bli spännande att upptäcka nya delar av England. Om jag fick önska skulle jag vilja att dom flyttade till Cornwall, en önskemålsdestination!

Svar: Ja, hoppas, hoppas!
Jenny Lina Carlsdotter

2014-02-11 @ 15:22:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0