Första helgen i februari

 

Det allra första veckoslutet i februari (efter den härliga AW:n med kollegor) inleddes med helgfrukost. Nybakade scones med juklappsmarmelader från fair trade-butiken och en grön smoothie. Lovely.
 

Efter frukost: vinterpromenad i en snöigt Örebro. Kallt men härligt.
 
 
Jag tog vägen genom Wadköping hem. Där fick jag gosa med en mycket tillgiven katt.
 

I Stadsträdgården shoppade jag loss i Ekobutiken.
 

Lördagens middag kom delvis från ekoshoppingen: vegansk kebabtallrik med sötpotatispommes och laktosfri sås. Och mumsig citronläsk.
 

Söndagsfrukost. Och sedan ett tåg till småstaden för att bli upphämtad av syster och svåger för att hälsa på lilla söta mormor.
 

Sedan parkerade jag rumpan på ett av stadens fik. Först med syrra och svåger och en räkmacka...
 

...och lite senare med vännerna och en semla. Mysigt!
 

Efter ett litet besök i vännens stuga där det renoverades blev det skjuts med dem tillbaka till Öret. Där bäddade jag ner mig i soffan för en mycket, mycket efterlängtad premiär: Sherlock som äntligen behagat komma till Svedala. Jag ÄLSKAR Sherlock. Och Benedict såklart. Ja, och det var lite bitar från min helg. Hur var er?
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Låter som en alldeles underbar helg - precis så som det skall vara.
Även min helg har varit riktigt, riktigt fin. Till en början helt oplanerad men sedan fylld av fina saker och tid tillsammans med fina människor. Det är ofta det som blir bäst - det där spontana och oplanerade, helt fritt från förväntningar ;)

Svar: Ja verkligen! Jag blev inbjuden på spontan grej ikväll och jag känner precis likadant! Kram!
Jenny Lina Carlsdotter

2014-02-03 @ 14:06:00
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: mammaxtre

Vilka fina vinter bilder!

Jag har precis som du haft en bra helg. En bra start på ny månad.

Ha det gott

Svar: Vad härligt! Varje månad är som ett mininyår, inte sant? Ha en fin vecka!
Jenny Lina Carlsdotter

2014-02-03 @ 20:26:06
URL: http://mammaxtre.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0