Backup Valentines


I fredags skulle jag ha bokat bord. På grund av massa olika orsaker missade jag detta och mitt sällskap uteblev. Sorgsen, skamsen, ensam och ynklig trodde jag att jag skulle få tillbringa Valentinkvällen mol allena. Men då uppenbarade sig en backup. Två singelkompisar var också ensamma. Så vi gick till en restaurang som inte tar bordsbokning - tack underbara Indigo - och fick efter några drinkar i baren ett bord. Personalen på Indigo är vanligtvis väldigt pratiga och chillade, denna kväll var dock liiiite stressig. När jag frågade efter en alkofri ingefärsdrink fick jag svaret att det gick inte. Istället fick jag någon slags Valentindrink som visserligen var jättefin - en blomma med riktigt blad från en ros - men den smakade.....väldigt lite. När vi väl fått ett bord och kön hade skingrats något kom servitören fram igen. Med en ingefärsdrink. "Jag hittade ingefärsdricka i köket, gör om, gör rätt, varsågod!" sa han. Men gulle. Den smakade mycket och gott. Tack! Och Valentinkvällen var räddad, på många sätt.
 
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Även om det inte alltid blir som man tänkt sig, brukar det bli ganska bra ändå, ibland tom. bättre :)
Min Valentine-/fredagskväll spenderades efter mycket om och men allena. Behövde råda bot på det sista av min envisa förkyldning. Detta tog vi sedan igen med råge under både lördagen och söndagen. Man behöver som sagt inte en särskild dag för det där lilla extra ;)

Svar: "Vi"? Härligt! :) Jag körde vernissage mest hela helgen, jag... :)
Jenny Lina Carlsdotter

2014-02-19 @ 08:56:52
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Angus

Mmm Indigos tapas, det vattnas i munnen på mig!

Svar: Ja det är riktigt mumsigt!
Jenny Lina Carlsdotter

2014-02-19 @ 09:40:32
URL: http://angusfoto.blogg.se
Postat av: Miss Marie

Älskar bra servitörer! Gör om, gör rätt, bra inställning! Och den där maten... mmmmm!

Svar: Ja, har du testat Indigo? Annars tycker jag det vore på sin plats nästa Örebrobesök! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2014-02-19 @ 11:31:31
URL: http://www.miss-maries.blogspot.com
Postat av: Jenny

Låter som om ni fick det riktigt mysigt där ändå! Och vad sugen jag blir på den där ingefärsdrickan - jag som är galen i ingefära liksom! :-)

Svar: Ja, är helt besatt! Ginger Beer rocks! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2014-02-19 @ 16:09:37
URL: http://jennyslondon.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0