Alldeles uppåt väggarna



I fredags körde jag och syrran klättring som after work. Jag tog ut min friskvårdstimme och vi kom dit innan alla andra hade hunnit sluta jobbet. Jag tycker ju att det är lite läskigt. Både höjderna och för att alla klättrare är så coola och duktiga och jag är - typ - sämst. Men som bekant ger övning färdighet. I fredags tog jag min första gröna led. Ett snäpp över lägsta nivån. Alltid något. Det ser sjukt lätt ut, men det är det inte. Det krävs både styrka och teknik. Och styrkan kommer inte alltid från gymmet, då man använder massa konstiga muskler man inte visste att man hade (fast det blir man varse dagen efter). Jag tycker att det blir roligare och roligare med klättringen, antagligen för att det går bättre och bättre. Vem vet, till våren kanske jag sitter där på bergsväggen ute i skogen, fast jag sa att det ALDRIG skulle inträffa... 


Kommentarer
Postat av: Evelina

Ser så roligt ut men är höjdrädd ^^

2014-02-09 @ 18:52:05
URL: http://evelinalindstroms.blogg%2Cse

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0