Three Ingredient Peanut Butter Cookies

 
 
Jag måste bara tipsa om dessa kakor som jag hittade på en blogg i helgen. Supergoda, superenkla och superbra! Dessutom laktos- och glutenfria! Det är det enklaste receptet du kan tänka dig, med endast tre ingredienser! Jag lade dock till en nu i juletider: kanel. Man kan nog hotta till det med diverse kryddor, tror jag. Här kommer det :
 
2,25 dl (1 cup) jordnötssmör
2,25 dl (1 cup) socker
1 ägg
 
C'est tout! Jag lade ju också som sagt till kanel. Blanda alla ingredienser (först är det svårblandat, sedan blir det en lös smet men ju mer du rör desto hårdare blir det och till slut är det som modellera i konsistensen). Rulla små bollar som du sedan rullar i socker (jag rullade dem i socker och kanel). Lägg på en plåt och tryck till dem med en gaffel. De flesta jag har sett har gjort ett rutmönster men jag gjorde bara ett avtryck, för så gjorde mormor på sina bondkakor när jag var lliten. Nostalgiiiiii. Baka i ugnen på 175 grader i ca 12 minuter. Färdigt! Lättaste kakorna i världen!
 

Kommentarer
Postat av: Christine&Paris

Oj, bara tre ingredienser?? Synd att jag inte är så mycket för jordnötssmör..

Svar: Men kakorna smakar lite annorlunda. Speciellt med kanel i. Som bondkakor, nästan!
Jenny Lina Carlsdotter

2014-12-03 @ 11:31:07
URL: http://christineiparis.blogg.se
Postat av: Cornelia Nielsen

Ser jätttegott ut!, måste testa!

2015-02-13 @ 18:48:11
URL: http://cornelianielsenss.blogg.se
Postat av: melinda - mamma till Nova & Leon

men gud va gott!! :)

2015-02-17 @ 22:58:37
URL: http://melindajohansson.vimedbarn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0