En kulinarisk vecka

 
Jag är en sådan som älskar att fota mat. Folk tycker ju att det är irriterande. Och irriterande när folk instagrammar/facebookar/bloggar matbilder. Jag älskart. Jag kan gå in och söka upp saker som #pasta eller #brunch på instagram bara för att titta på härliga matbilder. Jag fotar alltså ofta mat, men det är inte alltid jag delar med mig. Men eftersom detta är min blogg och jag bestämmer här kommer jag nu dela med mig av en vecka i matbilder. Här kommer förra veckan som inte matmässigt kickade igång förrän onsdag, när onsdagsfikat bjöd på bland annat hembakade makroner (kaffe doppade i vit choklad och salt karamell, dog makrondöden), hembakat fröknäcke och socker- och glutenfri moussetårta. 
 
 
På torsdagen fikade jag på DO. Jag hade otroligt roligt åt att de hade egen choklad. Vet inte riktigt varför, men det är en sådan konstig sak tycker jag. De låg i lyxiga, fina boxar också. Fniss.
 
 
Jag mötte upp en gammal kollega från ambassaden på Mocco för fika/AW. Jag kunde inte bestämma om jag skulle fika eller dricka vin, så jag gjorde båda samtidigt. Marinerade oliver och cappucino är....intressant.
 
 
På fredagen tog vi en för-AW hemma hos vännen. Jag bjöd på tryffelchips och hon på marinerade oliver och ett vin hennes vän hade självimporterat från Australien. Lyxigt.
 
 
På AW:n käkade jag koreanskt. Något jag upptäckte så sent som i somras. Så himla mumsigt. Jag åt dumblings och marinerad tofu och goda såser.
 
 
Jag älskar ju som bekant helgfrukost. Min vän gjorde mig inte besviken.
 
 
Lördagslunch på Riche. Jag fick en akut craving på moules frites och tryckte i mig, långt efter att jag redan var mätt. Och frågade efter mer bröd att få upp den gräddigt viniga skyn med. Och ginger beer till. Såklart.
 
 
På lördagen var det trettis och på fördrinken - som var supersmarriga margaritas med chilli och ingefära i - serverades det mycket mumsiga snacks som hade importerats från en jobbresa på Köpenhamns flygplats.
 
 
Söndagen tillbringades spatserande genom halva Hufuvdstaden, och med en liten lägenhetsvisning på det. Då behöver man mycket kaffe, speciellt dagen efter trettis. Espresso House levererar måste jag säga. Tycker det har shapat upp sig några steg. Ursäkta svengelskan. Ja, och det var en vecka i ät- och drickbart det!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Fota mat ja...känner igen mig där ;) Inte alltid som jag delar bilden eller för den sakens skull ens fotograferar, men maten läggs i alla fall alltid upp som om den skulle göra det. Det har liksom blivit en vana. Men en bra sådan skulle jag vilja säga för en del av själva matupplevelsen ligger just i synintrycket.

Svar: Menar du att någon annan fotar och lägger upp år dig? ;) ja, man äter ju med ögonen också! Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2014-04-10 @ 11:30:25
Postat av: Miss Marie

Förstår inte heller folk som blir irriterade när folk lägger upp bilder på mat på blogg eller instagram! Mat är gott o livsviktigt ju! Väldigt avis på ditt matintag senaste tiden, allt ser så gott ut!

Svar: Vad bra, då kan jag dela dem här i alla fall! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2014-04-10 @ 11:42:56
URL: http://www.miss-maries.blogspot.com
Postat av: Sandra

Älskar också att titta på matbilder ! Härinne blir man ju mäkta serverad! Mums. Vilken matvecka!

Svar: Ja det var ju en av de bättre. Trettismiddagen på Un poco och Middagsklubben på Tehran Grill på det! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2014-04-10 @ 13:26:56
URL: http://storstadsstockholms.blogg.se
Postat av: Karin

Ska du flytta tillbaka till Sthlm? Har du fått jobb där? Hur många år har du studerat? Vart var ditt första jobb och hur fick du det? Tjänar man mycket inom din bransch, hur ser arbetet ut och vad gör man för typ utav arbetsuppgifter? :) :) :)

Svar: Nej jag var bara där på besök! Jag pluggade i 6 år. Mitt första jobb var på ambassad och jag sökte det som vanligt och gick på intervju. Nej, ett statligt jobb är sällan välbetalt. Dock säkert och gynnsamt på andra sätt.
Jenny Lina Carlsdotter

2014-04-10 @ 14:26:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0