Anna på Torget, Mariefred

 
Mariefred är en väldigt mysig stad! Mina vänner bor nästgårds, så vi passade på att besöka staden under påskhelgen. Där provade vi Anna på Torget, en mysig bistro med fransk touch. Vi blev serverade ett gigantisk sallads- och tillbehörsbuffé samt dagens som var antingen inkokt lax (ljuvlig!) eller kryddiga korvar (också bra enligt vännen). På sommaren har Anna på Torget en stor uteservering, och jag kan tänka mig att det kryllar av turister på denna restaurang då. Efter maten ingick det kaffe och det serverades i små söta kannor vid varje bord, som man gärna fick påtår i. Personalen var trevlig, maten ljuvlig och inredningen mysig men ändå trendig. Är man i krokarna kan jag verkligen rekommendera ett besök - här kan du både äta mat och fika! 2013 var kafét till och med i White Guide som en av Sveriges bästa. Nästa gång ska jag mumsa på en citronmarängpaj också...
 
Anna på Torget, Storgatan 5, Mariefred,  0159-121 10
 

Kommentarer
Postat av: Angus

Snyggt namn och snygg inredning!! :)

Svar: Eller hur? :)
Jenny Lina Carlsdotter

2014-04-24 @ 18:03:34
URL: http://angusfoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0