A day in Westeros

 
I lördags var det dags för något som jag sett fram emot i flera veckor. Utställningen Maktspel på Livrustkammaren, där man får se kläder från Game of Thrones. Alltså the actual clothes. Som skådespelarna har haft på sig. Som vi sett på TV. Khaleesis bröllopsklänning, en rustning från the Kings Guard (21 kilo!), Jon Snows wildling-outfit, Joffreys kända röda utstyrsel, Tyrions rustning från slaget vid Blackwater Bay...Ja, ni fattar. Jag kunde inte låta bli att pilla lite. Bara för att. Utställningen innehåller också kläder från andra filmer med makt som tema (Elizabeth och Elizabeth: The Golden Age). Men för mig handlade det bara om en sak. Det var en jättekul utställning, och självklart toppades upplevelsen av att man fick sitta i Järntronen själv. Man fick också prova en hel rustning (!) och klä ut sig och fota i olika outfits inspirerade av utställningen. Vilket vi naturligtvis gjorde. Jag kan verkligen rekommendera ett besök. Det kostar 120 kr och då får man den vanliga utställningen och vagnhallen på köpet. Utställningen Maktspel håller på fram till 4 januari 2015 - men undvik den under Game of Thrones-utställningen i Oslo, då har nämligen Livrustkammaren lånat ut saker till den. 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Ååhhhh coolt!! Vart är utställningen?

Svar: Ja, eller hur? :) Som det står, Livrustkammaren!
Jenny Lina Carlsdotter

2014-04-08 @ 09:21:10
URL: http://blondinmalla.blogg.se
Postat av: Angus

Detta är väl så långt ifrån mitt intresseområde som man kan komma :) men du är söt som socker i alla fall :)

Svar: Hahaha! tack för det, i alla fall! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2014-04-08 @ 10:10:02
URL: http://angusfoto.blogg.se
Postat av: Lotta

Jippi!!! Då kan jag se den när jag kommer i maj! Så bra, så kul och nu längtar jag.

Fina bilder, tycker jättemycket om den på dig <3

xo

Svar: Yay! Åh kommer du då??? Jag vill ta en fika med dig någon gång! Hoppas vi är i sthlm samtidigt någon gång! <3KRAM
Jenny Lina Carlsdotter

2014-04-09 @ 01:04:36
URL: http://www.charmigacharlie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0