Lördagstankar

 
Vaknade upp till en vidrig värkmorgon. Den inleddes därför med en handfull piller, voltaren över halva ryggen, spikmatta och grimaser. Jag kan dock mitt i allt känna tacksamhet. Tacksamhet över att dessa värkdagar har varit väldigt mycket färre det senaste halvåret. Samt att förkylningen jag fightats med hela veckan men som inte riktigt velat bryta ut faktiskt verkar vara borta. Det är jag också tacksam för. Jag tror jag blivit bättre på det de senaste åren. Att känna tacksamhet över vad jag har istället för bitterhet eller längtan över vad jag inte har. Och har också märkt hur brydd jag blir över människor som alltid hittar något att klaga på. Det är för varmt, det är för kallt, jag jobbar för mycket och sen när jag jobbar mindre är det tråkigt. Sådana saker. Världsliga saker. Försöker verkligen undvika sådant. Och istället fokusera på det positiva och vara proaktiv. Och därför undvika att t.ex vara här i bloggen när jag är suddig i kanterna. Denna plats är till för positiva saker. Det är här jag vill dela med mig av det roliga. För det allra mesta, i alla fall. I detta nu mår jag mycket bättre, jag sitter i solen i Stadsparken och svetten fullkomligt rinner då det är så varmt. Och jag älskart! Jag sitter och laddar inför dagens - eftermiddagens nu - bestyr. Städa läggan och laga mat och baka inför kvällens middag med vänner. Och det var dagens tankar, dravel if you will. Nu ska jag njuta av vyn ovan lite till, med solens strålar mot näsan och Sigge & Alex i lurarna. Ha en fin helg, kompisar! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Miss Marie

Tycker iofs att du gärna får dela med dig av dina känslor även när allt inte är bra, men jag förstår vad du menar. Tror man blir en stor smula lyckligare om man fokusera på allt positiva omkring sig, det finns alltid något bra i alkt! Tråkigt med värk, hoppas du mår bättre snart!

Svar: Ja, fast de negativa sakerna är ju oftast ganska privata, och de håller jag borta från bloggen. Dessutom är den här bloggen till för att fokusera på det positiva. Det var min terapeut som jag gick hos när jag började blogga som kom på idén att jag skulle använda bloggen till att blogga om (det vill säga komma på) en bra sak om dagen. Även om det bara var hur skönt solen hade värmt mina ben eller en god macka jag åt. Jag har försökt att fortsätyta så även efter! :) Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2013-09-07 @ 14:51:29
URL: http://www.miss-maries.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Du har som vanligt så rätt i det du säger. En positiv inställning må kanske inte alla gånger ta bort det negativa men det gör det i alla fall betydligt lättare att handskas med.
Jag hoppas att timmarna i Stadsparken gav dig ny energi och att du får en strålande fin kväll!
Kram

Svar: Det gjorde de verkligen, söndagen var mycket fartfylld! :) Hoppas att även du hade en fin helg! Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2013-09-07 @ 16:47:49
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Johanna | Tillvaron.se

Ja visst är vi alldeles för bra på att klaga. Även om man kanske mår bra ibland av att göra det, oavsett värdsliga saker eller ej. Men en riktigt positiv inställning i grunden gör livet bra mycket bättre, då klarar man de där klagdagarna så mycket bättre.

Ha nu en fortsatt härlig lördag!

Svar: Ja, självklart ska man inte ignorera det dåliga, jag menar bara att tänka positivt och kanske inte klaga i "det offentliga rummet" så att säga. Jag klarar mycket till nära vänner och familj när det "behövs". Men jag försöker tänka positivt och fokusera på det som är bra i livet, man blir lyckligare då, har jag märkt. Ha en fin vecka!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-09-07 @ 17:49:16
URL: http://tillvaron.se/johanna
Postat av: Anonym

Jamen, precis så här tänker ju jag!

Och det blir så påtagligt när folk är "klagisar" i stort och i smått. De har liksom inte knäckt koden if you know what I mean.

Det känns skönare att tänka positivt och vara proaktiv. Att ge tillbaka och att få växa i sig själv som person. Att se möjligheter i nästan alla situationer. Att vara glad för det man har....det gör livet härligare.

KRAM finaste du!!

xoxo


Svar: Ja, man ska ju inte trycka bort sådant, men det där med att klaga till alla som vill höra, eller att man ALLTID måste hitta något negativt, det har jag inte fårstått. ... KRAM tillbaka, antar att det är Lotta! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2013-09-09 @ 02:20:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0