Den Stora Tillbehörsmiddagen


I helgen skulle min kräftis gå av stapeln. Men med en del återbud, vissa ganska sent inpå, blev det inte så många jag hade räknat med. Dessutom insåg jag att det till slut bara var en av gästerna som faktiskt åt kräftor. Så jag struntade i all kräftisutsmyckning  (och kräftorna) jag införskaffat och pyntade lite höstigt, och bjöd på alla tillbehör istället. Och det blev jättelyckat! Buffén var lök- och köttfri och det passade mina gästers matpreferenser. Till dessert fick de äppelkaka och min nya uppfinning semlebollar (mer om det framgent). Vi hade en jättetrevlig kväll och gästerna uppskattade tillbehörsbuffén. Ibland blir det inte som man tänkt sig, men det kan bli lika bra - eller kanske till och med bättre - ändå!
 

Kommentarer
Postat av: angeliqe.blogg.se

Men så fint du gjort! Jag vet, vi kör lite kräftor nästa lördag? Jag är sugen!

Svar: Jag är ju inte stormförtjust, men om vi har lite tillbehör så varför inte? Jag har ett 50-paket jag kan ta med! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2013-09-09 @ 09:27:28
URL: http://angeliqe.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Ofta tenderar "nödlösningar" att bli bättre än ursprungstanken. Dina bjudningar går dessutom inte av för hackor så jag är övertygad om att gästerna var mer än belåtna.
Kram

Svar: Ja, vi får hoppas! :) De sa det, i alla fall.. :)
Jenny Lina Carlsdotter

2013-09-09 @ 10:37:53
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Angus

MEn va trevligt det blev! jag är heller inget fan av kräftor så dethade passat miy ypperligt! Ser fram emot nästa kalajs!

Svar: Yay, så du kommer? Hurra! Hoppas K-J hänger på. Om Sue-Ellen gillar mycket fölk kan ju hon hänga på också? Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2013-09-10 @ 08:25:43
URL: http://angusfoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0