På landet

 
Ja, jag har inte sagt det, men jag har Bergslagshelg den här helgen. Fullspäckad som vanligt. Nu på morgonen tog jag mig från ett sexårskalas med sleepover till min syrras gård på landet, och nu avnjuter jag en smoothie i soffan tillsammans med den underbara schäfern Enja som jag är hundmoster till. Snart fylls gården med ännu flera vänner och familjemedlemmar och vid förmiddagsfikat förväntas vi bli 12. Det är nämligen arbetarhelg på gården den här helgen. Grävmaskin och pumpar och Gud vet vad. Jag - som är en riktig stadsråtta i sådana här sammanhang - ska istället visa alla djuren för min vän och hennes tvååriga lillkicka. Mer min kopp te. Och vet ni? Idag har jag namnsdag! Grattis till mig, på ren egosvenska. Nu: hundgos. Tjipp så länge! 
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Stort grattis på namnsdagen och hoppas att du/ni får en riktigt mysig söndag!
Kram

Svar: Den är underbar! Solen lyser och djuren och människorna är på bra humör! :) Jag har dock värkdag så jag sitter och vilar lite... Kram!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-10-06 @ 12:27:06
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0