Jenny Lina Carlsdotters helg

 
I fredags var det ju många dagar. Internationella lärardagen, vodkadagen, djurens rättdagen, Fransiskusdagen och så den som fick mest plats: kanelbullens dag. Jag blev ärad med bröstcancerstöttande varianter av en kollega (och hemmabakade till förmiddagskaffet av en annan kollega, faktiskt).
 

Efter jobbet blev jag hämtad av svåger och skjutsad till föräldrahemmet. Min ömma moder hade plockat årets kanske sista trädgårdsblommor. Mycket fint, var det.
 

Nästan ögonblickligen efter att jag anlänt blev det något jag i stort sett alltid ägnar mig åt när jag kommer till föräldrahemmet: badkarsbad och kattgos. Jag, katten och överkastet matchade mäkta fint.
 

Då kom resten av familjen, och så var det dags för familjemiddag. Vi ärade vårt schweiziska arv och mumsade på raclette.
 

Nästa morgon var pappa Carl i Örebro och skrev tenta (!) så jag och mammi hade mysfrukost tillsammans i kökssoffan. Vi gjorde det vi ofta gör när jag är hemma: körde frågesporten i dagstidningens lördagsupplaga. Det gick sådär.
 

Kissen var med, givetvis. Jag får ofta inte ens gå på toa själv när jag är hemma. Hon älskar mig. Och jag henne!
 

Lördagen tillbringades på stan. Sedan tog vi med mat hem till mormor och käkade lunch med henne. Jag valde ICA:s sushi. Nja. Men trevligt hade vi!
 

Lördagen var regnig och grå. Efter lunchen tog det ut sin rätt och jag fick rejäl blykeps. Så jag tog en eftermiddagslur på föräldrarnas kökssoffa. Så himla gött. Och kissen var med, såklart.
 

När jag hade vilat klart var det dags för sexårskalas!
 

Sexåringen älskar Lego. Det syntes bland paketen, kan jag meddela. Jag har nog aldrig sett så mycket Lego. Det serverades till och med Legogodis. Vad han fick va mig? Jo, Lego, givetvis.
 

Sedan blev det tacomiddag och när sexåringen däckat blev det film i soffan. Och så sleepover i den skönaste extrasängen jag någonsin sovit i. Gudars, vad jag sov skönt.
 

Söndagens frulle intogs efter en tripp ut på landet. I min syrras soffa med hennes underbara schäfer smuttade jag på en mycket nyttig smoothie med vetegräs, spirulina, hampafrön och Gud vet allt. Enja fick lite gött, hon med.
 

Sedan blev det en dag på gården. Men mer om det framgent. Måste bara skryta om att jag körde lite fyrhjuling. Under kommande månaderna är det meningen att jag äntligen ska ta körkort. Ja, för bil då. Vi får se hur det går.
 

Trots att det var en underbar dag med sol, vänner, familj och djur så kunde jag inte ducka för det faktum att jag hade den värsta värkdagen på länge. Voltarensalva på halva ryggen och massor av piller hjälpte inte så efter ett tag kapitulerade jag för min syrras idé om att sitta i solen med en kopp te en stund. Och det var ljuvligt. Framåt kvällen släppte sedan värken och jag somnade i min egen säng. Något jag inte har gjort så mycket på sista tiden. Jag har inte haft en lugn hemmahelg på över en månad, så trots allt underbart som hänt varje helg ser jag fram emot nästa. Då jag bara ska "gå hemma och skrota" som vi säger i Bergslagen. Ja, och det var min helg, det.
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Vilken fin helg du haft. Tråkigt att värken skulle komma mitt i allt, men låter ändå som om du fick ett gott slut. Hoppas du samlat på dig en massa ny energi inför stundande vecka.
Önskar dig en fin måndag!
Kram

PS! Har katten flyttat hem till dina föräldrar igen?

Svar: Ja, det var en fin helg! ja, katten bodde bara hos mig i två omgångar när de var på semester. När hon vill gå ut (dvs när det inte är för kallt) vill jag inte ha hennes hos mig under längre perioder. Men det kan hända att jag tar henne i vinter igen, när hon ändå inte har intresse för att vara ute.KRAM
Jenny Lina Carlsdotter

2013-10-07 @ 09:28:59
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Sofia

Spännande med körkortet, önskar dig all lycka till!

Svar: Tack så hemskt mycket! Kan behöva det... ;)
Jenny Lina Carlsdotter

2013-10-07 @ 14:57:41
URL: http://www.intheheadofs.se/
Postat av: Annika

Vilken otroligt trevlig helg.
DET kan ju inte bli så mkt bättre, eller hur?
Låter verkligen som att allt var toppen.
Vet du, i fredags var det Tacodagen också. Det hörde jag på en amerikansk nyhetssändning. Komiskt. Passande också.
Trist att du skulle få jobbig värk. Hoppas det känns bättre nu.
Kram!

Svar: Ja jag såg det, väldigt komiskt. Tror att två dagar åtminstone kommer av Fransiskus och vad han är helgon för. Tacos ever jag dock inte... :) och tack, mår mycket bättre idag! Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2013-10-07 @ 15:13:38
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
Postat av: Angus

Älskar dina helg-uppdateringar! Även om jag blir lite stressad över mina trista helger... Jag sover och ser på tv!;)

Svar: Tack! Men varför det? Du gör ju massa kul! Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2013-10-07 @ 23:02:52
URL: http://angusfoto.blogg.se
Postat av: Miss Marie

Härlig helg! Ja, förutom värken då så klart. Jobbigt! Förstår vad du menar med en gå hemma och skrota-helg, såna kan vara minst lika bra som fullspäckade helger! :)

Svar: Ja, en jättehärlig helg! Känns ok med värken dock, det var länge sedan jag hade så ont. Och man uppskattar verkligen de där skrota-helgerna när man har fullt upp annars, vilket är bra. Om det blir för mycket av dem tycker man att det är tråkigt...Omväxling förnöjer! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2013-10-08 @ 09:23:10
URL: http://www.miss-maries.blogspot.com
Postat av: jannice lindell

gott med kanelbullar!

2013-10-15 @ 02:22:30
URL: http://lovebyjannicelindell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0