Helgbitar

 
Nu är det redan lillördag och jag har ju inte sedvanligt rapporterat om min helg! Den inleddes med ett glas rött och tackkorten för min trettis. Sedan kom syrran och en vän förbi och vips så var det dags att hoppa i säng (tyckte min trötta fredagskropp och -knopp).
 
 
Lördagen bjöd på något jag planerat länge: scones!
 
 
 Då åkte två trettispresenter fram. Plommonmarmelad (ljuvlig, var den) och min fina bricka som heter Sisters. Från en vän som är som en syster. Fint.
 
 
Efter frukost var det dags att ge sig ut i det ljuvliga höstvädret. Solen sken och det var varma vindar.
 
 
På torget sålde de höstinspirerade grödor.
 
 
Efter IKEA-besök, shopping på stan och andra ärenden (åh, vad tråkigt vuxet, alltså) blev det kväll. Och det betydde tacos, film och snacks i soffan. Fast efter mina monstertacos fanns det ingen plats för chips och choklad, upptäckte jag...
 
 
Söndagsmorgon betydde ännu en ljuvlig helgfrukost. Jag älskar helgfrukostar! Jag längtar hela veckorna på dem. På vardagarna dricker jag en smoothie framför datorn på kontoret... Denna helgfrukost bestod av bananpannkisar. Mums!
 
 
Efter frukost begav jag mig ut på promenad. I Wadköping var det sekelskiftsmarknad!
 
 
 Med varité!
 
 
Och gudars, så ljuvligt det var ute! Jag gick två mil över Oset och Rynningeviken och jag fullkomligt kände energin fylla min kropp. Härligaste träningen på länge!
 
 
När jag kom hem hade jag så mycket enegi att jag satte igång ett matlådemaraton. Och fix i läggan. Ja, och sen var helgen slut. Den kommande helgen är det mor- och dotterhelg. Åh, vad jag ser fram emot det!
 

Kommentarer
Postat av: Sofie | fiveseconds.se ♡

Du ser ut att ha haft det hur mysigt som helst! (: Och grattis i efterskott! (:

Svar: Ja det var jättehärligt! Och tack!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-10-16 @ 15:01:09
URL: http://fiveseconds.se
Postat av: Anita

Otroligt mysiga bilder :D

Svar: Tack så mycket!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-10-16 @ 17:48:27
URL: http://siliiins.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Underbar helg och som vanligt fantastiska minnen som stärker din text.
Något av det jag gillar mest med helgen och lediga dagar är långa och kravlösa frukostar. Visst gillar jag min vardagsgröt (ja, just nu är det värmande och mättande gröt som gäller), men att få lyxa till det lite extra med exempelvis nybakade scones eller pannkakor/våfflor, vilka sedan avnjuts med en massa goda tillbehör och te i soffan framför nyhetsmorgon, det är ren och skär lyx. Snart är det dags igen!
Kram

Svar: Ja, jag älskar det nästan orimligt mycket! Just att få ta det i sin tid, att inte ha något som väntar, att kunna lyssna på radio eller kolla på tv om man har det. Och äta gott, länge och mycket! :) Jag längtar igen. Men som du skriver, snart är det dags igen! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2013-10-17 @ 11:02:37
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Christine&Paris

Vilka mysiga och härliga typiska svenska höstbilder. Jag avundas dig (förutom det där med snön då) för jag skulle så gärna vilja åka till Sverige en helg. Sverige kan vara så vackert på hösten! Särskilt när man kommer uppåt i landet med all lövskog :)

Svar: Ja Sverige är ett vackert land!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-10-18 @ 22:07:05
URL: http://christineiparis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0