Happy UN day!

 
Jag och mina vänner innan vi äntrade FN i Genéve för första gången, vi deltog i Harvard World MUN.
 
 
"Kollegan" i Stockholm.
 
 
Med Sveriges förra FN-ambassadör Anders Liden på svenska FN-reppen i New York.
 
 
Andra gången som generalsekreterare. Vi hade deltagare från över 40 olika länder.
 
 
Så unga.
 
Mitt första MUN. SMUN. 2006 eller om det var 2007. Jag vann diplomatiskt pris och småsnackade med Jan Eliasson.
 
Idag är det FN-dagen! Hurra! Jag har en lång tid av MUN bakom mig, Model United Nations. Under min tid i denna underbara FN-community fick jag besöka FN i Genéve och New York, träffa Sveriges representanter på båda ställena, representera tre olika stater i tre olika råd samt agera generalsekreterare två gånger. Jag träffade ordföranden för Generalförsamlingen och en av FN undergeneralsekreterare. Jag lärde mig så otroligt mycket och rabblade artiklar utantill. Det var en fin tid. Tanken var att jag skulle hamna i skrapan i New York efter min utbildning i mänskliga rättigheter, statskunskap och freds- och konfliktkunskap. Det gjorde jag inte. Men det är ok (och än finns det tid!). FN behöver reformeras. FN är ibland otroligt ineffektivt och dyrt. Men det är det vi har och det är det största och bästa internationella samarbetet någonsin. Hurra för FN!
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Jag tänkte faktiskt på dig i morse då jag såg att det var FN-dagen. Det känns lite som din (och självklart resten av världens) dag ;)
Hoppas du får en riktigt fin sådan!
Kram

Svar: Haha vad gullig du är! Idag gick jag faktiskt och blev medlem i den lokala FN-föreningen som var på besök på jobbet (har bara varit med i förbundet innan) och de ville genast ha med mig i styrelsen. Så det får nog bli så! :) Kram!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-10-24 @ 09:22:14
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Angus

Så ung men ändå ser du äldre ut! :) Konstigt! Du åldras med stor värdighet fröken Carlsdotter

Svar: Haha tack! Hade ju lite tantigare stil då. Och mer smink. :)
Jenny Lina Carlsdotter

2013-10-24 @ 20:24:37
URL: http://angusfoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0