Middagsklubben: Bistro Ruby


Jag har hängt väldigt lite i Gamla Stan. Mest för att det har känts som ett turistdagis. Men här finns faktiskt en rad bra ställen att besöka. Bistro Ruby - som ligger vägg i vägg med sin syster Grill Ruby - är en av dessa ställen. Efter ett och ett halvt år i dvala väckte vi så Middagsklubben för att prova detta ställe. Denna gång var det dock endast två originalmedlemmar som deltog, med ett trevligt tillskott av min "syrra". Eftersom vi alla tog samma sak tror jag att vi struntar i att betygsätta det, men här kommer vårt utlåtande: Bistro Ruby är otroligt mysigt, har en mycket bra meny och är ett perfekt Middagställe. Vi tror också att det är ett bra lunchställe. Maten var ljuvlig, men lite snålt tilltagen. Oftast när man får moules blir det jättemycket över, nu hade jag gärna ätit lite mer. Servicen var bra från barens sida, men vår servitris var under all kritik. Hon var fekjat övertrevlig så att det blev otrevligt, och när vi blivit serverade maten kom hon inte tillbaka på en och en halv timme (!). Om något varit fel hade hon inte fått veta det och vi som hade tänkt dra till på en dessert hade tappat sugen när hon väl behagade komma tillbaka. När hon väl gjorde det frågade hon "ville ni ha något mer, eller?". Eh, nej. Det var synd, för vi var mycket nöjda med allt annat. Vi kommer gärna tillbaka hit för att prova en annan servitris eller servitör och flera rätter på menyn, och vi provar gärna grillen också. All in all är Middagsklubben nöjda med Bistro Ruby.
Bistro och Grill Ruby, Österlånggatan 14, Stockholm, 08-20 60 15
 

Kommentarer
Postat av: Annika

Där har jag varit, och tyckte det var helt OK.
Men vilken usel servitris. SÅNT gör mig så förbannad.
USCH!!
Hur i hela fridens namn tänkte hon?
Sådant där kan få mig att inte vilja gå tillbaka igen.
Bra mysfaktor på plejset dock.

Svar: Jag är ju så svag för den där franskt inspirerade svenska menyn som är så populär i Sverige just nu. Men den där servitrisen borde nog tänka på om hon eventuellt ska byta jobb... Vad åt du där?
Jenny Lina Carlsdotter

2013-11-07 @ 14:08:01
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0