Celebration!


Jösses vilken vecka, firarmässigt! I USA firar mina vänner och släktingar HanukkaGiving / Thanksgivukkah,  de två kommer inte sammanfalla igen förrän om 70 000 år (!). Och här i Svedala är laddar vi för första advent, vilken fest. Och: idag är det fredag! Jag har weekendväskan med mig på jobbet, i eftermiddag blir jag hämtad av svåger för ett veckoslut i Bergslagsskogen. Där ska jag gå på julmarknader, middag, kompisdejt och mormormys. Och fira advent, såklart! Jag har redan tjuvstartat med glöggen, musten, pepparkakorna och lussekatterna. Dåligt, jag vet. Men jag har inte tänt adventsljusstaken! Utanför mitt kontor tände man adventsträdet förra veckan. Synen ovan mötte mig för någon dag sedan när jag gick hem. Vackert, eller hur? Trevligt veckoslut, kompisar!
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Vilken mysig helg som går dig till mötes. Jag har också tjuvstartat advent lite med pepparkakor och nu senast lussekatter. Till helgen blir det dock inget traditionellt firande (inte för att jag brukar fira advent), men skall däremot ner till Göteborg för några trevliga och inspirerande dagar på Fitnessfestivalen. Sedan en tur hemåt för att fira mormor på födelsedagen.
Trevlig fredag!
Kram

Svar: Låter ju tipptopp! Ha en finfin helg, min vän! KRAM
Jenny Lina Carlsdotter

2013-11-29 @ 10:54:27
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Miss Marie

Vilken vacker bild! Wow! Ha en finfin helg!

Svar: Detsamma kära du!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-11-29 @ 16:08:55
URL: http://www.miss-maries.blogspot.com
Postat av: kenza saadi

This is lovely Jenny! Happy Advent!

Svar: Happy advent to you too!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-11-30 @ 01:36:40
URL: http://photocaramelo.blogspot.mx
Postat av: Anonym

Advent och skog och familj låter som den perfekta kombinationen!

Svar: Ja, det är det verkligen!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-11-30 @ 06:45:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0