The Ship

 
Jag har hört en massa goda saker om The Ship. Och velat se what the fuss was about väldigt länge. I flera år, faktiskt. Men jag har aldrig haft anledning att ta mig till området The Ship ligger i. Det finns egentligen ingenting i närheten man kan kombinera besöket med. Men nu lyckades vi boka in oss på ett hotell på gångavstånd. Och vi gick naturligtvis dit direkt när vi anlände. The Ship är en gastropub vid Themsens kant, ett mysigt ställe som på söndagar förvandlas till Young Professional Central. Det är tydligen så packat med folk att man inte ens kan servera fatöl för serveringspersonalen kan inte ta sig till baren, berättade vår servitris. Vi var dock där på en torsdagskväll och då var det mysigt, liiite för högljutt i bardelen men väldigt härligt i restaurangdelen. Som var inredd som ett härligt vardagsrum med persiska mattor och snyggt mismatchade bord och stolar. Maten var ljuvlig - vi åt någon slags inbakad vegetarisk rätt med pesto till förrätt och havsaborre med vanilj- och palsternackspuré till varmrätt - och de hade god alkoholfri öl. Dessutom påminde brödet både i utseende och smak om min pappas potatisbröd. Och det är ett plus i kanten i min bok. The Ship får två tummar upp av mig. Jag kommer gärna tillbaka. En gång kanske på en söndag.
 
The Ship, 41 Jew's Row, Wandsworth, London. SW18 1TB
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Kanske man ska besöka stället någongång... :-) Fast det ligger ju lite knasigt till... men OM jag någonsin är i krokarna ska jag nog titta in på stället!

Svar: Precis! Du kan vänta tills nästa gång jag är där och så går vi tillsammans! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2013-05-01 @ 13:32:41
URL: http://bolost.wordpress.com
Postat av: Angus

Såg väldigt trevligt ut!
Oh nej sjuk!! kass!

2013-05-01 @ 15:29:26
URL: http://angusfoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0