The Commercial Tavern

 
När jag och vännen varit på Spitalfields Market och vandrade mot tuben tryckte det på och vi var tvungen att leta på en toalett. Då hittade vi The Commercial Tavern. Vilket ställe! Det kändes som Thénardiers ställe i Les Misérables och jag började genast gå runt och nynna på "Do you hear the people sing". Bilderna är förjädrigt dåliga, jag vet, men jag var tvungen att dela med mig av denna pärla. Ägarinnan, som stod i baren med ett glas vin, kändes lite som en Helena Bonham Carter-typ, och inredningen likaså. Nu var vi där på en söndag eftermiddag, men jag kan tänka mig att det kryllar av hipsters när det är happy hour. Jag gick runt och tittade på alla polariodfoton på barens gäster som satt på väggen, klappade hunden som verkade bo här och insöp stämningen. Ett mycket härligt, annorlunda ställe jag verkligen kan rekommendera!
 
The Commercial Tavern, 142-144 Commercial St, London E1 6NU
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Vilket ställe! Som taget direkt ur en bok eller film. Skall lägga både namn och adress på minnet inför ett framtida besök i staden.

Svar: Ja gör det! Det är värt ett besök!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-05-12 @ 17:39:14
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Angus

Ser ju makalöst spännande ut!
Ang kattkult så nä, inte bor mor där.. men det rimmar så bra! :) Nästan som lilla löjliga ;)
Hoppas du haft en alldels ypperligt bra helg!

Svar: Haha, det HADE varit väldigt kul dock! :) Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2013-05-12 @ 17:53:47
URL: http://angusfoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0