Onsdagstankar, del II

 
En bukett med olikfärgade rosor. Tänk vad mycket det kan göra för humöret. Har snott syréner också (ja alltså jag betalade för rosorna) som tyvärr slokar men doftar underbart i mitt kök.
 
Alltså är det inte mixer så är det rivjärn. Skulle diska mitt nya igår. Det var för jädra vasst alltså. Trasade sönder två fingertoppar. Suck.
 
Nu ska det bli lättare och gratis att heta -dotter och -son, som jag redan gör. Hurra för det. Jag älskar att heta Carlsdotter. Funderar dock på varför jag inte ska heta Ingersdotter också. Vore trevligt. Det ska ju bli lättare med dubbelnamn också. En rolig idé, kanske?
 
Det här med kvinnors kroppar i media alltså. Amanda Schulman sätter ner foten HÄR. Svaret är patetiskt. Jag brukar bara läsa skvaller hos frissan och på stranden. Nu ska jag fasiken sluta med det helt. Vill inte stödja den där branschen med ett öre.
 
Kungsörnen har kommit med makronmix. Bra om man (som jag) inte riktigt vågar sig på "riktiga" (även om jag hellre gör det så jag vet vad som är i). Min syrra gav mig en receptbok och verktyg för detta för ett bra tag sedan, så snart ska jag fasiken våga mig på det.
 
Om man som jag älskar Game of Thrones kan man se en lång intervju med flera av skådespelarna HÄR. Älskart.
 
Mina vänner vinimportörerna har ett prisvärt vin som heter Copertino från Cupertinum som bildades 1935 och därmed är ett av Italiens äldsta kooperativ.Copertino var det första vin från södra Italien som nådde Systembolagets hyllor. 2012 blev det utsett till Bästa Vin under 70 kr i Nordens största vintävling, Nordic Wine Challenge. Med andra ord är det inte bara det första vinet från Apulien utan också det bästa. Nu har det blivit upphöjt till riserva. Köp HÄR.
 
Nu kör vi lillördag, ikväll blir det utemiddag!
 

Kommentarer
Postat av: Miss Marie

Tack for fina onsdagstips!

2013-05-29 @ 09:40:40
URL: http://www.miss-maries.blogspot.com
Postat av: Annika

Trevligt mixinlägg av den sort jag verkligen gillar!
Tycker det är coolt att du heter Carlsdotter, är det ett efternamn du valt efter din pappas namn? Var det svårt att få igenom det?
Jag och min syster lekte länge med tanken på att byta trista Olsson mot Hugosdotter. Men vi kom aldrig till skott.
Tycker absolut man kan ta efternamn efter sin mamma också, absolut!
Ska läsa det där Amanda S skrivit.
Game of Thrones, så TOP of the line bra!!! Vi älskar också serien!!
Makronmix låter BRA!! Skulle jag behöva.
Trevligt med vin, slurp!
ha en fin onsdag!

Svar: Tack Annika! Det är efter min pappa, ja. Det är inte svårt alls, jag och min syrra gjorde det samtidigt.
Ha en fin torsdag!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-05-29 @ 12:54:03
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
Postat av: Angus

Är det bara dotter och son manm? eller kan jag byta till vilket efternamn jag vill=?

Svar: Nej till de vanligaste namnen, ska det vara lättare. Kolla artikeln, där står allt! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2013-05-29 @ 22:13:45
URL: http://angusfoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0