Jamie's Italian

 
Jamie Oliver har ju många, många restauranger och fem olika kedjor om jag förstår hemsidan rätt. Jag gillar Jamie - även om han är lite överexponerad - och hans italienska koncept speciellt. Därför var ett besök på Jamie's Italian på min lista när jag besökte London. Jamie's Italian finns lite överallt i London och England, och även utanför tror jag. En najs kedja som serverar italiensk som känns lite mer autentiskt än typ Vapiano, men inte lika autentiskt som de ställen som faktiskt är italienska "på riktigt". Priserna är dock i Vapianoklassen, vilket uppskattas. Vi provade den i Covent Garden. Det finns plankor (som är riktiga plankor de pallar upp på konservburkar på bordet) med antipasto på menyn, vi tog en vegetarisk och en med fisk. Dessutom pommes med parmesan och tryffelolja. Pankorna gick på sju pund var och all mat på de två plankorna var nog för två med pommesen som komplement. Det får man ändå säga är väldigt överkomligt. Servicen var utmärkt och Jamie's prosecco helt ok. Inredningen smakfull men modern och ung, maten aptitligt upplagd på ett lite lantligt chict sätt. Jag provar gärna Jamie's Italian på andra ställen. Jag såg att de höll på att öppna en i Greenwhich när jag var där, som också verkade ha en deliavdelning. På Jamie's kan man ju självfallet också inhandla hans stora antal olika kokböcker, samt diverse produkter han har satt sitt namn på. Lite väl mycket kommers för min smak, men jag kan tänka mig att många uppskattar att få köpa saker från böckerna och TV-serierna. All in all får Jamie's Italian två tummar upp av mig för en budgetitalienare. 
 
Jamie's Italian, Covent Garden, 11 Upper St Martin's Lane, London, WC2H 9FB
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0