Enelly's

 
I Örebro finns ett riktigt amerikanskt burgerhak. Enelly's. Igår drog jag, lördagens födelsedagsbarn och hennes familj för några dagen-efter-burgare. Jag mumsade vegetariskt men de som äter kött säger att man serveras riktiga, bra burgare här. Pommes fritten är gjorda på riktiga potatisar (med skalet kvar) och man kan välja mellan en uppsjö av olika tillbehör. Haket är inrett som en klassisk amerikansk road diner och i högtalarna spelas uramerikansk musik. Priserna är naturligtvis lite högre än på de vanliga hamburgekedjorna, men så betalar man också för vad man får. Jag passade på att mumsa mozzarella sticks också när jag ändå var igång, något jag åt för första gången i Amerikatt. Den vegetariska burgaren var i ärlighetens namn inte skitgod, men två tummar upp för det lite grövre (men mycket saftiga) brödet med en massa olika frön på. Nästa gång provar jag fiskburgaren. Enelly's serverar också husmanskost (svensk, alltså), mexikanskt och sallader. Enelly's får sammantaget en stor tumme upp av mig!
 
Enelly's Burger Bar, Adolfsbergsvägen 6, Örebro, 019-322 344
 

Kommentarer
Postat av: Miss Marie

Tack for tipset, det maste jag prova pa! :)

Svar: Absolut! Ska man käka snabbmat kan man lika gärna käka bra snabbmat! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2013-05-27 @ 20:02:59
URL: http://www.miss-maries.blogspot.com
Postat av: Kristin

och en tumme upp för tjejen vid grannbordet som spydde i sin mugg ;-)

Svar: Ja jädrar det hade jag redan glömt! Det var ju det sjukaste på länge!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-05-27 @ 22:23:23
URL: http://happycamper.trumpetaregatan.se
Postat av: Caroline

Älskar dina Örebrotips, måste nog vara där flera veckor i sommar för att hinna med allt ;)
Jag har semester veckorna i juli, om du är i Örebro kan vi väl äntligen försöka ses?

Svar: Jag tar semester 22 juli (eller helgen innan, då). Jag träffas SÅKLART mycket gärna! Jag kommer med största säkerhet vara här fram till 22 juli KRAM!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-06-01 @ 17:17:20
URL: http://prinsessanspraliner.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0