Vårfrudagen

 
Efter lite googlande förra veckan kom vi fram till vad våffeldagen egentligen är. Vårfrudagen - Marie Bebådelsedag - när Maria blev preggo helt enkelt. Nio månader innan jul. I Sverige tyckte man att Vårfru lät som våffla, et violá, så var ännu en dag associerad med en föda uppfunnen. Vi firade detta på jobbet igår med att bjuda hela min enhet på våfflor. Detta med svepskälet att jag hade fått tillsvidaretjänst. Som om det egentligen behövs en anledning? Fikarummet var mycket populärt vid eftermiddagsfikat, kan jag meddela. Jag och några kollegor hade gått ihop och tagit med lite ingredienser var, och några tog med våffeljärn. Vi utfodrade väl sisådär en tjugo kollegor igår eftermiddag, skulle jag tippa. Väldigt populärt och väldigt gott! Tummen upp för att Maria blev på smällen, hörrni!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Maria Bebådelsedagen var redan förra söndagen och ända tills diskussionen väcktes på jobbet var jag helt övertygad om att det var det samma som våffeldagen, men tji fick jag. Sörjde dock inte tjuvstarten särskilt länge utan såg det istället som ett svepskäl till att äta våfflor två gånger!

Svar: Jo det var igår också Ellinor! Den kyrkliga versionen flyttades till en söndag men vi hade kvar det den 25 också, vettu! :) Jag läste det på din blogg och började förbereda för våfflor, jag med! :) Det finns liksom två versioner! :) Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2013-03-26 @ 17:34:08
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Miss Marie

Haha, va roligt! :)

Och vilka fina bilder på din lägenheten här nedan, wow!

Svar: Eller hur, Angelica kan, hon! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2013-03-26 @ 19:30:47
URL: http://www.miss-maries.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0